کد مطلب: 5631
  تاریخ انتشار:  1398/10/02 - 10:56


هدف گذاری برای جذب۱۰میلیون گردشگر در هرمزگان

در فصل های پاییز و زمستان که استانهای دیگر هوای سردی دارند این خطه میزبان گردشگران بیشتری از داخل و خارج است .
download هرمزگان

 استان هرمزگان درطول سال پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است اما در فصل های پاییز و زمستان که استانهای دیگر هوای سردی دارند این خطه میزبان گردشگران بیشتری از داخل و خارج است .

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، هرمزگان دارای ساحل طولانی از جاسک در شرق تا پارسیان در غرب به مساحت یک هزارو کیلومتر و دارای ۱۴ جزیره اعم از مسکونی، نفتی، زیست محیطی وتجاری  بوده که فضا برای گردشگری فراوانی درحوزه دریایی دارد و به همین به خاطربه پایتخت گردشگری دریایی معروف است.

دراین فصل ها علاوه بر مسافرت های فردی ، خانوادگی، به صورت تور و دستجمعی مسافران از جای جای کشورمان وارد استان می شوند تا از نزدیک جاذبه های طبیعی مثل دریا، جنگل های حرا، کوه گنو ، آثار و بناهای تاریخی مثل خانه فکری، قلعه پرتغالی ها، غار خربس ، چاه های طلا و شهر حریره دیدن کنند.

 با توجه به نقش صنعت گردشگری در پویایی اقتصاد و اشتغالزایی، در چندساله اخیر در استان هرمزگان برنامه ریزی‌های مدونی به منظور استفاده از این صنعت در جهت توسعه اقتصاد استان انجام شده است.

جزیره ها، مناطق ساحلی و همچنین بسیاری از مناطق روستایی هرمزگان مستعد اجرای طرح های سرمایه گذاری مرتبط گردشگری هستند وازهم اکنون برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در استان هدف گذاری شده که تحقق این هدف اشتغالزایی و ایجاد درآمدهای وسیعی را برای هرمزگان به همراه خواهد داشت.

درهمین راستا و برای رفاه حال مسافران وگردشگران ، ایجاد دهکده‌های گردشگری در جزیره های هرمزگان و توسعه مراکز بوم گردی از برنامه‌های پیش رو و هدف‌گذاری‌های انجام شده در جهت توسعه صنعت گردشگری در این منطقه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان درنشست اخیر پیگیری آخرین وضعیت اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان گفت: سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات رفاهی ویژه گردشگران می تواند نقش بسزایی در افزایش جذب گردشگران برای استان و افزایش رضایت‌مندی آنها داشته باشد.

ایرج حیدری بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی متولی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی با همکاری بانک های عامل روند پرداخت تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری مرتبط با بخش گردشگری در هرمزگان را سرعت بخشند.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هرمزگان، ادامه داد: وجود گردشگران داخلی و خارجی در استان در فصل‌های پاییز و بهار گواه فرصت خوب سرمایه گذاری در بخش گردشگری در این استان است.

این مقام مسوول ابراز داشت: اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری هرمزگان با توجه به ظرفیت های خوبی که این بخش در ایجاد فرصت های شغلی دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آماده سازی ۶۰ بسته گردشگری برای سرمایه گذاری در هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری هرمزگان، افزود: در سال جاری پهنه‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در راستای شفافیت و عدالت به فراخوان عمومی گذاشته می‌شوند.

رضا برومند ادامه داد: استان هرمزگان ظرفیت خوبی در بخش گردشگری دارد لذا پهنه‌های گردشگری مشخص شده زمین های دولتی است که این مشوق خوبی برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود.

این مقام مسوول افزود: به عنوان نمونه زیر ساخت‌های گردشگری شهرستان سیریک با اعتبارهای مربوط به توسعه سواحل مکران آماده شده و میراث فرهنگی وظیفه خود در این بخش را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ بسته سرمایه گذاری برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بخش گردشگری این استان آماده شده که در پهنه‌های گردشگری قرار دارند.

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری هرمزگان

هرمزگان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی است ؛ظرفیت‌هایی همانند تالاب‌های بین المللی، ارتفاعات کوه‌ها، گنو، هماگ و نیان، سواحل و آب‌های نیلگون خلیج فارس که می‌تواند بسیاری از گردشگران علاقمند به این مباحث را روانه این بخش از خاک ایران کهن کند.

طولانی‌ترین نوار ساحلی کشور با ۹۰۰ کیلومتر، وجود جنگل‌های روییده در دریا به نام حرا، جزیره‌های زیبا که برخی پناهگاه حیات وحش اند، همسایگی کوهستان و دریا و دشت در این استان به همراه اشکال مختلف فرسایش‌های آبی و بادی هرمزگان را تبدیل به یکی از استان‌های خیال انگیز برای گردش و تفریح کرده است.

جنگل‌های حرا فرو رفته در آب دارای مناظر بدیع و خیره کننده است، گویی انسان به ناگاه از جهان مادی به رویایی شگرف و فرح بخش گام نهاده باشد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث