کد مطلب: 5313
  تاریخ انتشار:  1398/08/04 - 10:39


رشد ۹۲ درصدی اقامت گردشگران در واحدهای بوم‌گردی

42 هزار و ۹۵۵ گردشگر در نیمه نخست امسال در واحدهای بوم‌گردی خراسان جنوبی اقامت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۲ درصد رشد داشت.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در این مدت سه میلیون و ۹۸۶ هزار و ۷۴۴ گردشگر به استان سفر و اقامت کردند که ۱.۱ درصد اقامت آنان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوده است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶ دهم درصد اقامت‌ها را شامل می‌شد.

مرتضی عربی در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) با اشاره به اینکه اقامت گردشگران در استان ۱۵ درصد در ۶ ماه نخست سال جاری رشد داشته است افزود: از مجموع گردشگران ۴۲ هزار و ۹۵۵ نفر در بوم‌گردی‌ها و بقیه در مسافرخانه‌ها، هتل‌ها، مدارس و چادرهای مسافرتی اسکان داشته‌اند.

وی اظهار داشت: میزان اقامت گردشگرانی که نیمه نخست سال گذشته به خراسان جنوبی سفر داشتند، سه میلیون ۴۴۷ هزار و ۵۳ نفر بوده است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات گردشگری به متقاضیان این حوزه در استان خبر داد و افزود: این تسهیلات برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سفرخانه‌های سنتی، هتل و دیگر تاسیسات گردشگری پرداخت شده است.

وی، مهمترین اولویت‌های زیرساختی گردشگری خراسان جنوبی را آموزش جوامع محلی، ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت، تغییر نگرش دستگاه‌های فرهنگی در زمینه مقوله گردشگری ذکر کرد و گفت: حدود ۳۰ سرمایه‌گذار در حوزه ایجاد تأسیسات گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند.

 عربی همچنین با اشاره به ورود ۵۵۵ نفر گردشگر خارجی که در نیمه نخست امسال به خراسان جنوبی عزیمت کردند اظهار داشت: امسال شاهد رشد حضور گردشگر خارجی در استان هستیم که پیش‌بینی می‌شود در فصل پاییز برای بازدید مزارع زرشک و زعفران تعداد گردشگران خارجی افزایش یابد.

خراسان جنوبی دارای چهار اثر ثبت جهانی است که باغ و عمارت اکبریه در بیرجند، قنات بلده در فردوس، بیابان لوت در نهبندان و توبافی روستای خراشاد را شامل می‌شود.

استان خراسان جنوبی در شرق ایران با داشتن چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. 

این استان با اقلیمی خشک و بیابانی، باغ‌ها و قلعه‌های تاریخی، چشمه‌های آبگرم و سرد، روستاهای زیبا، عرصه‌های بیابانی و کویری دیدنی و آثار گردشگری، مجموعه‌ای از دیدنی‌های طبیعی تاریخ را در معرض دید مسافران و گردشگران قرار می‌دهد. 

 انتهای پیام
 

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث