کد مطلب: 530
  تاریخ انتشار:  1392/07/03 - 00:58


فرمانده ناجا به نامه رییس سازمان محیط زیست پاسخ داد

در احداث جاده ها باید از روش هایی استفاده کنیم که کمترین هزینه های زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.
download جاده منطقه حفاظت شده گلول و سرانی

فرمانده ناجا گفت: بلافاصله پس از ارسال نامه رییس سازمان محیط زیست در خصوص احداث جاده در منطقه گلول و سرانی دستوری به فرمانده مرزبانی ناجا ارسال کردم که با سازمان محیط زیست همکاری داشته باشند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم سخنرانی برای کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در "مسجد جامع خرمشهر واقع در باغ موزه دفاع مقدس" در خصوص رسانه ای کردن نامه دکتر معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست، اظهار داشت: با ارسال نامه ایشان بلافاصله من نیز دستوری به فرمانده مرزبانی ناجا ارسال کردم که با سازمان محیط زیست در احداث جاده های مرزی همکاری داشته باشند.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه اگرچه احداث جاده، امری اجتناب ناپذیر است، افزود: هم اکنون مرز خراسان شمالی تنها مرزی است که جاده مرزی در آن وجود ندارد و با پاسگاه ها نیز 10 الی 15 کیلومتر فاصله دارد، به هر حال در احداث این جاده ها باید از روش هایی استفاده کنیم که کمترین هزینه های زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.
فرمانده ناجا یادآور شد: من نیز با خانم ابتکار تماس گرفتم و تاکید کردم نیروی انتظامی نه تنها در حوزه خشکی بلکه در دریاها، جنگل ها و .... آمادگی همکاری برای حفظ محیط زیست را دارد.
به گفته وی ایران روند توسعه رو به رشد است و در پی آن نیز آسیب های محیط زیست نیز اجتناب ناپذیر است که باید برای رفع این مشکل اقدام کنیم.
فرمانده ناجا همچنین یادآور شد: خانم دکتر "ابتکار" در خصوص رسانه ای کردن این نامه نیز ضمن عذرخواهی عنوان کردند که رسانه ای شدن این نامه در استان انجام شده است.
احمدی مقدم تصریح کرد: در دریاچه هامون مشکلات مرزی وجود داشت به همین منظور تعاملات و هماهنگی هایی با وزرات نیرو ایجاد کردیم اما ترک کردن و عدم حضور در مرز دلیل منطقی نیست بلکه باید روش های کم هزینه ای را انتخاب کنیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران، دکتر معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست 26 شهریور ماه در نامه ای به سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی خواستار توقف احداث جاده مرزی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی در استان خراسان شمالی شده بود.
در این نامه آمده است: احداث جاده مرزی در حوزه استحفاظی استان خراسان شمالی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی (مرز مشترک با کشور ترکمنستان) در جهت اجرای طرح کنترل انسداد مرزهای شرقی کشور بدون کسب مجوز از سازمان متبوع در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی در حال انجام است.
ابتکار در این نامه تاکید کرده است: منطقه موصوف به عنوان یکی از ارزشمندترین زیستگاه های طبیعی کشور به عنوان رویشگاه گونه ارزشمند گیاهی ارس مطرح است که اقدامات اخیر موجبات تخریب وسیع اراضی جنگلی را ایجاد کرده است و از آنجایی که ورود و اجرای طرح‌های راهسازی در مناطق حفاظت شده تابع ضوابط و قوانین می باشد لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا در اسرع وقت دستور توقف عملیات از طریق فرماندهی هنگ مرزی به مجریان طرح ابلاغ گردد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی