کد مطلب: 517
  تاریخ انتشار:  1392/06/31 - 17:35


محیط زیست سرانجام شکایت کرد

علی‌رغم نامه ابتکار به فرمانده ناجا پروژه پروژه راهسازی در منطقه گلول و سرانی متوقف نشد!
download پروژه راهسازی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی

اداره کل محیط زیست خراسان شمالی به دلیل عدم توقف پروژه راهسازی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی از مدیر این پروژه شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، چندی پیش رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خواستار توقف پروژه راهسازی مرزی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی که به دنبال آن تعداد زیادی از گونه‌های ارزشمند ارس در حال قطع شدند بودند، شد.
ایسنا نوشت: این درحالیست که مسوولان اداره محیط زیست شیروان این حکم را به مدیر این پروژه ابلاغ کردند اما پروژه متوقف نشد.
به دنبال آن برای متوقف شدن این پروژه و جلوگیری از قطع درختان ارس این اداره به دادستانی شهر شیروان شکایت کرده تا طبق حکم دادستانی از اجرای این پروژه جلوگیری شود.

منطقه حفاظت شده گلول و سرانی در مرز مشترک با کشور ترکمنستان قرار دارد که پروژه احداث راه مرزی در این منطقه موجب قطع تعداد زیادی از درختان ارس شده است.
منطقه حفاظت شده گلول و سرانی به عنوان یکی از ارزشمندترین زیستگاه های طبیعی کشور به عنوان رویشگاه گونه ارزشمند گیاهی محسوب می شود اما ساخت جاده ای با عرض هشت متر که با تخریب به 20متر رسیده است موجب شده تا این گونه در معرض خطر قرار گیرد.
از سوی دیگر این منطقه زیستگاه پلنگ ایرانی و محل تبادل ژن این گونه حیوانی است با عبور جاده محل زندگی این گونه حیوانی دو تکه شده است که این امر خطری برای زیست و زاد و ولد پلنگ ایرانی می شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی