کد مطلب: 496
  تاریخ انتشار:  1392/06/26 - 18:05


ابتکار به فرمانده ناجا: تخریب جنگلهای ارس خراسان شمالی سریعا متوقف شود

لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا در اسرع وقت دستور توقف عملیات از طریق فرماندهی هنگ مرزی به مجریان طرح ابلاغ گردد.
download معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای حل مشکل قطع درختان ارس در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی واقع در خراسان شمالی در راستای اجرای پروژه احداث جاده مرزی ورود کرد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهوری با ارسال نامه‌ای به سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی خواستار توقف این پروژه در این منطقه شد.
در این نامه آمده است: احداث جاده مرزی در حوزه استحفاظی استان خراسان شمالی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی (مرز مشترک با کشور ترکمنستان) در جهت اجرای طرح کنترل انسداد مرزهای شرقی کشور بدون کسب مجوز از سازمان متبوع در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی در حال انجام است.
ابتکار در این نامه تاکید کرده است: منطقه موصوف به عنوان یکی از ارزشمندترین زیستگاه های طبیعی کشور به عنوان رویشگاه گونه ارزشمند گیاهی ارس مطرح است که اقدامات اخیر موجبات تخریب وسیع اراضی جنگلی را ایجاد کرده است و از آنجایی که ورود و اجرای طرح‌های راهسازی در مناطق حفاظت شده تابع ضوابط و قوانین می باشد لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا در اسرع وقت دستور توقف عملیات از طریق فرماندهی هنگ مرزی به مجریان طرح ابلاغ گردد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی