کد مطلب: 5202
  تاریخ انتشار:  1398/07/21 - 11:46


۱۵ زیرساخت گردشگری در هرمزگان ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: در اولین مرحله از فعالیت‌های عمرانی سالجاری، ۱۵ زیرساخت گردشگری در استان هرمزگان ایجاد می‌شود.
download جزیره هرمز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: در اولین مرحله از فعالیت‌های عمرانی سالجاری، ۱۵ زیرساخت گردشگری در استان هرمزگان ایجاد می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رضا برومند افزود: با توجه به اهمیت گردشگری در رونق اشتغال اقدامات در جهت توسعه این صنعت در استان هرمزگان سرعت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ۸ شهرستان هرمزگان این زیرساخت‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: در شهرستان قشم روستاهای سلخ، طبل، سهیلی، گوران و دهخدا زیرساخت‌های گردشگری شامل راه دسترسی، آلاچیق، پیاده راه سلامت، سرویس بهداشتی، برج نور و سکوی نشیمن ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: همچنین در رودان، کمپینگ زیارتعلی به سرویس بهداشتی، سکوی نشیمن و آلاچیق تجهیز می‌شود.

برومند با اشاره به اینکه در جزیره هرمز، روستاهای سیخوران و قلم سرخاء در بندرعباس نیز زیرساخت گردشگری ایجاد می‌شود، ادامه داد: در جزیره هرمز، سرویس بهداشتی، در روستای سیخوارن تعمیر آلاچیق‌ها و در قلم سرخا، سقف برای استخر بانوان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بندرخمیر برق روستای دریخا تامین می‌شود و در آبگرم سیاه کش نیز آلاچیق، سکوی نشیمن و دو چشمه سرویس بهداشتی احداث خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان عنوان کرد: آبگرم "خصت"
در بندرلنگه زیرساخت برق‌رسانی و در ساحل تیاب میناب، آلاچیق، سرویس بهداشتی، برج نور و سکوی نشیمن ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین راه دسترسی به بوچیر پارسیان نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی تامین شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث