کد مطلب: 5104
  تاریخ انتشار:  1398/07/10 - 12:54


دوم اکتبر روز جهانی حیوانات مزرعه‌ای

امروزه علم ثابت کرده انسان می‌تواند بدون استفاده از پروتئین حیوانی زندگی سالم‌تری داشته باشد.

امروزه علم ثابت کرده انسان می‌تواند بدون استفاده از پروتئین حیوانی زندگی سالم‌تری داشته باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سپهر سلیمی - فعال محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اول اکتبر روز جهانی گیاهخواری و دوم این ماه روز جهانی حیوانات مزرعه‌ای است. بدبخت‌ترین موجودات جهان همین حیوانات مزرعه‌ای هستند که به دست بشر اهلی شده و سالانه بیش از هفتاد میلیارد عدد از آنها کشته و برای صنعت مصارف غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کنار آسیب‌های ویرانگر صنعت دامپروری برای زمین و محیط‌زیست یکی از ایرادات اخلاقی که به گوشتخواری گرفته می‌شود اینست که حیوانات مزرعه‌ای در سن بسیار کم کشته و خورده می‌شوند، این در حالیست که گیاهان مورد استفاده انسان عموماً در پایان عمر خود و زمانی که کاملاً رسیده‌اند خورده می‌شوند.
در این جدول می‌توانید میزان طول زندگی حیوانات مزرعه‌ای را با عمر واقعی‌شان مقایسه کنید. در برخی گونه‌ها میزان طول زندگی یک درصد میزان عمر واقعی است. ناگفته پیداست برای حیوانات نژاد شیری یا تخم‌گذار مدت زندگی‌شان در مزرعه بیشتر است اما زندگی که عموماً همراه با رنج و بهره‌کشی برای تولید شیر و تخم‌مرغ است.
امروزه علم ثابت کرده انسان می‌تواند بدون استفاده از پروتئین حیوانی زندگی سالم‌تری داشته باشد. بعبارتی نیاز نیست حتی یک حیوان کشته شود. از طرفی دامپروری از متهمان اصلی ویرانی محیط‌زیست است. اگر امروز به فکر نجات زمین نباشیم فردا خیلی دیر است. فارغ از همه دولت‌ها و صنایع، برای هر فرد آسان‌ترین راه نجات زمین از خانه‌ و بشقابش شروع می‌شود.»

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار شبکه های اجتماعی