کد مطلب: 5068
  تاریخ انتشار:  1398/07/06 - 15:21


واکنش فعالان محیط زیست به سخنان کلانتری

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته است که در هیچ رودخانه ای در شمال ایران موجود زنده نداریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته است که در هیچ رودخانه ای در شمال ایران موجود زنده نداریم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سهیل اولادزاد - فعال محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود در این باره نوشت: «این مصاحبه را از دیروز چند جا دیده ام و ابتدا تعجب کردم که کلانتری واگذار کننده آب خزر، چطور این چنین سینه چاک میدهد و از مرگ رودهای شمال میگوید.
اینکه آقای مسئول شما فعال محیط زیست نیستید بلکه مسئول رسیدگی و درمان هستید بماند، اما از همه جالبتر سخنان کذب و خلاف واقع ایشان در خصوص آبزیان و موجودات زنده درون رودخانه های شمال هست که متاسفانه باز هم سوار بر احساسات عمومی نادیده گرفته شد.
اول اینکه اقای کلانتری اگر از مشاوران اندکی متخصصتر استفاده میکردند احتمالا به ایشان میگفتند که رودخانه فقط ماهی هایی که ایشان سر میزشان میخورند را به عنوان موجود زنده ندارد، بلکه از دوزیستان تا لاکپشتها و بنتوز ها جملگی موجودات زنده رودها محسوب میشود که به وفور در شمال و همان رودهای سراسر الودگی شمال وجود دارد.
دوما در بسیاری از ارتفاعات که میتوانم تک به تک نام ببرم اما به علت لو رفتن نمیتوان گفت، از قزل آلای رودخانه ای تا گونه های دیگر ارزشمند ماهی وجود دارد.
سوما مطلبی که میگویید وجود کل ماهیان خزر را زیر سوال میبرد، چرا که تخم گذاری آنها در آب شیرین است و ایکاش نیروهای تحت امر شما به دامهای موجود در تقاطع های دریا و رود نظارت بیشتر میکردند.
چهارما، جدا از تمام اینها باید اینک به این فکر کرد که آقای کلانتری که مدیرکل ایشان در استان سمنان چند روز پیش ناراحت از تاخیر در اجرای پروژه انتقال آب خزر نامه نگاری میکنند، اینک به فکر چه نوع بهره برداری از این اظهارات خلاف واقع و کذایی است. شاید شروع بهره برداری های مجدد از بستر رودها»

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار شبکه های اجتماعی