کد مطلب: 4981
  تاریخ انتشار:  1398/06/27 - 11:52


امام جمعه گرگان: کارشکنی در پروژه گردشگری آشوراده متوقف شود

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان خواستار توقف در کارشکنی پروژه گردشگری آشوراده شد.
download پروژه گردشگری آشوراده

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان خواستار توقف در کارشکنی پروژه گردشگری آشوراده شد و گفت: طرح توسعه این جزیره فراز و نشیب‌های زیادی را همراه با مطالعه و رعایت مسایل زیست محیطی سپری کرد اما باز هم محیط زیست، مانع اجرای آن است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
آیت الله نورمفیدی شامگاه سه شنبه در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: در دولت اصلاحات به دنبال تعریف جاذبه ای برای استان بودیم و از آنجایی که سواحل گلستان غیرقابل استفاده هستند، جزیره آشوراده به عنوان سکوی پرش اقتصاد استان معرفی گردید اما رییس وقت سازمان حفاظت محیط زیست با مانع تراشی و چوب لای چرخ گذاشتن های متعدد، از به سرانجام رسیدن طرح توسعه گردشگری این جزیره ممانعت کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان زیادی از سوی رییس جمهوری به استان آمده اند و من بارها این مساله را به آنان تذکر دادم و انتظار داریم دولت به وعده هایش عمل کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین خواستار توجه بیشتر به راه اندازی صنایع بزرگ و حل مشکلات مرتبط با رونق گردشگری این استان شد و گفت: به دلیل سخت گیری های گذشته در راه اندازی صنایع بزرگ در استان ها شمالی، گلستان همچنان وضعیت مناسبی در رتبه بندی صنایع کشور ندارد و در این حالی است که دو استان دیگر پیشرفت های زیادی در این بخش داشتند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی دیگر از ظرفیت های گلستان بخش کشاورزی است اما کشاورزی استان سنتی بوده و به تجهیزات مدرن که بتواند ارزش افزوده حاصل از فعالیت های زراعی و باغی را بیشتر کند مجهز نیست.

ادامه داد: وضعیت کشاورزی امروز استان مانند ۵۰ سال گذشته همچنان سنتی و به صورت خام فروشی انجام می شود و این گونه فعالیت زراعی و باغی عایدی زیادی برای کشاورزان ندارد.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اگر چیزی در این استان از سوی من تاسیس و راه اندازی شده، مال من نیست و تمام این مراکز اقتصادی از نظر قانونی سندهای مشخصی دارند که هیچ یک به نام من نیست و بعد از خودم مشخص شده تا درآمدهای حاصل از آن برای استان خرج شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث