کد مطلب: 4862
  تاریخ انتشار:  1398/06/15 - 14:28


دو آرامگاه باستانی در مصر افتتاح می‌شود

وزارت آثار باستانی مصر از برنامه افتتاح دو نمایشگاه موقت در موزه «اقصر»، همزمان با افتتاح دو آرامگاه باستانی در این منطقه خبر داد.

وزارت آثار باستانی مصر از برنامه افتتاح دو نمایشگاه موقت در موزه «اقصر»، همزمان با افتتاح دو آرامگاه باستانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از اجیپت تودی، این دو آرامگاه باستانی واقع در «اقصر» پس از اتمام پروژه بازسازی و مرمت افتتاح خواهند شد.

 وزارت آثار باستانی مصر قصد دارد نام دو آرامگاه مرمت شده و تعداد آثار باستانی نمایشگاه را تا زمان مراسم افتتاح این دو مکان که با همراهی اصحاب رسانه برگزار خواهد شد،  فاش نکند. وزارت آثار باستانی مصر مدت‌ها است که از این روش برای پررنگ ‌کردن اکتشاف‌ها و فعالیت‌های باستان‌شناسی مصر استفاده می‌کند.

 با این حال به نظر می‌رسد آثاری که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند،‌ مجموعه آثاری باشند که در جریان کاوش‌های باستان‌شناسی منطقه «عساسیف»‌ کشف شده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ نیز نمایشگاه مشابهی از آثار کشف‌شده در منطقه «عساسیف»‌ برگزار شده بود.

منطقه باستان‌شناسی «عساسیف»‌ در بخش غربی « اقصر» قرار دارد. در این بخش مجموعه‌ای از گورهای انفرادی که بیش‌تر آن‌ها به دودمان هجدهم، بیست و پنجم و بیست و ششم باز می‌گردند، به چشم می‌خورد. ‌با این‌حال تعدادی مقبره متعلق به دودمان پنجم مصر نیز در این محل کشف شده است. این منطقه به عنوان یک آرامگاه سلطنتی  نیز در نیمه دوم دودمان یازدهم مصر باستان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اخیرا نیز درب ورودی اصلی یک آرامگاه در این مکان کشف شد.  در این مکان علاوه بر حکاکی‌هایی بر روی دیوار، دو تابوت و دو مجسمه چوبی نیز کشف شده است.

چندی پیش یک پروژه اکتشافی مشترک، به کشف یک تکه سنگ‌آهک نقاشی‌ شده و دو تابوت چوبی متعلق به دودمان هفدهم و هجده مصر باستان منجر شد. در آن زمان در یکی از تابوت‌ها برای مشاهده خبرنگاران باز شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث