کد مطلب: 2732
  تاریخ انتشار:  1396/02/15 - 21:50


10 بیمارستان در پایتخت اخطاریه زیستی گرفتند

هشدار برای بیمارستان های متخلف

10 بیمارستان در پایتخت به دلیل تصفیه نامناسب فاضلاب، پساب های بیمارستانی و عفونی اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شده اند
download 20170505215016-بیمارستان-سینا.jpg

در شهر تهران 7 هزار واحد درمانی وجود دارد که 158 مورد آن بیمارستان و مجتمع های پزشکی هستند و بقیه درمانگاه، آزمایشگاه و دیگر اماکن پزشکی را تشکیل می دهند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین بازگیر، رئیس اداره محیط زیست استان تهران اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون طبق پایش‌های اداره محیط زیست شهر تهران 8 بیمارستان به دلیل تخلفات زیست محیطی به دادگاه معرفی شدند و از آنان رفع مشکل شد اما امسال نیز با پایش های صورت گرفته 10 بیمارستان در پایتخت به دلیل تصفیه نامناسب فاضلاب و پساب های بیمارستانی و عفونی اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
رئیس اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به قانون 688 مجازات اسلامی در خصوص مشکلات زیست محیطی نهادها درباره سلامت مردم گفت: طبق قانون ماده 688 مجازات اسلامی آلودگی آب تهدیدی علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم است که مجازات آن دو جنبه دارد؛ یک جنبه حقوقی جرم که جنبه محیط زیستی آن است و دیگری جنبه عمومی که به تشخیص قاضی دادگستری رأی برای ارگان ها و اماکن متخلف صادر می‌شود.
بازگیر با اشاره به مدل های پسماندهای تولیدی در مراکز درمانی و بیمارستان ها تصریح کرد: در بیمارستان ها 4 مدل پسماند تولید می شود، مدل شبه خانگی  پسماند که شامل تولید پوست میوه، مواد غذایی و دیگر موارد می‌شود که باید در تفکیک زباله های بیمارستان در کیسه‌های سیاه رنگ نگهداری شود و پیمانکار خاصی این زباله ها را جمع آوری کند.
او در ادامه افزود : گروه دیگر پسماندهای عفونی هستند که ترشحات زخم ها و بافت های آسیب دیده و پارچه های آغشته به خون و دیگر موارد را در بر می گیرد که باید این زباله ها در کیسه های زرد رنگ نگهداری شوند تا ماشین های حمل زباله های بیمارستانی آنان را به بیرون از شهر انتقال دهند.
بازگیر در ادامه گفت: گروه دیگر پسماندها، تیغ های برنده و اشیای تیز است که باید در یک جعبه ایمن به نام سافتی باکس نگهداری شود و این زباله ها را باید در خود بیمارستان، میکروب هایشان را از بین ببرند و بعد از امحای میکروب ها به ناوگان مدیریت پسماند تحویل دهند.
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: گروه چهارم پسماندهای بیمارستانی، پسماندهای شیمیایی از جمله قوطی های دارو و داروهایی که ممکن است سمی باشند یا رادیو اکتیو داشته باشند را شامل می‌شود که باید در خود بیمارستان نگهداری شود و باید تحویل پیمانکارانی که صلاحیت آن‌ها از طریق سازمان حفاظت محیط زیست محرز می شود، داده شود.
بازگیر تصریح کرد: متاسفانه 10 بیمارستانی که در پایتخت اخطاریه محیط زیست گرفته‌اند برخی از آن‌ها عملکرد تصفیه خانه شان ضعیف بوده و برخی دیگر برق تصفیه خانه را خاموش کرده بودند و پساب ها تصفیه نمی شد و برخی دیگر تغییر کاربری داده و تصفیه خانه را از بیمارستان حذف کرده بودند.
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: در پایش های انجام شده مشاهده شد که زمان مراجعه به یک بیمارستان همه چیز خوب است اما متاسفانه 2 روز بعد که سرزده موضوع پایش را به صورت مستمر انجام می دهیم همه چیز برعکس می شود و با مشکلات جدیدتری مواجه می‌شویم، لذا اداره محیط زیست استان تهران به دنبال رفع مشکلات زیست محیطی بیمارستان های پایتخت است و تا رفع مشکل آن‌ها قطعاً موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار شبکه های اجتماعی