کد مطلب: 23834
  تاریخ انتشار:  1402/01/22 - 15:45


ژاپن به عربستان و ۱۰ کشور دیگر ویزای الکترونیکی می‌دهد

وزارت امور خارجه ژاپن سیستم جدید ویزای الکترونیکی را برای ساکنان امارات، عربستان سعودی و ۹ کشور دیگر از جمله کانادا، آمریکا و بریتانیا اعلام کرد.

وزارت امور خارجه ژاپن سیستم جدید ویزای الکترونیکی را برای ساکنان امارات، عربستان سعودی و ۹ کشور دیگر از جمله کانادا، آمریکا و بریتانیا اعلام کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این سیستم جدید به ساکنان کشورهای مجاز اجازه می‌دهد تا برای ویزای توریستی آنلاین درخواست دهند و ویزاهای الکترونیکی سفر به ژاپن با مدت زمانِ تا ۹۰ روز را دریافت کنند.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، برزیل، بریتانیا، آمریکا، کامبوج، کانادا، مغولستان، تایوان، سنگاپور و آفریقای جنوبی کشورهایی هستند که واجد شرایط دریافت ویزای الکترونیکی از ژاپن با اعتبار سه ماه، معرفی شده‌اند.

متقاضیان باید فاقد سوابق کیفری، تخلفات و اخراج (دیپورت) باشند. همچنین افرادی که دارای تابعیت دوگانه با تابعیت ژاپنی هستند واجد شرایط نیستند.

مسافرانی که از انگلستان یا سنگاپور هستند می‌توانند هزینه‌های ویزا را به صورت آنلاین پرداخت کنند. با این حال، کسانی که از کشورهای دیگر درخواست می‌کنند باید برای پرداخت هزینه به کنسولگری یا سفارت ژاپن مراجعه کنند.

ژاپن بیش از دو سال به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای ورود گردشگران خارجی به کشور محدودیت اعمال کرده بود، اما اکتبر سال ۲۰۲۲ به امید رونق گرفتن اقتصاد ژاپن به یکی از سختگیرانه‌ترین مقررات سفری پایان داد.

نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرده است که دولت امیدوار است ۵ میلیارد ین به طور سالانه از صنعت گردشگری کسب کند، اما شاید دستیابی به این هدف برای صنعت گردشگری کشوری که به شدت در دوران کرونا کساد بوده، دشوار باشد.

به نظر می‌رسد بخش اعظمی از درآمد صنعت گردشگری ژاپن تا پیش از بازگشت گردشگران چینی محقق نشود.

در سال ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کرونا، ۹.۵ میلیون گردشگر چینی به ژاپن سفر کردند، این یعنی گردشگران چینی در سال ۲۰۱۹، حدود یک‌سوم کل گردشگران خارجی ژاپن را تشکیل دادند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث