کد مطلب: 23753
  تاریخ انتشار:  1401/12/23 - 13:38


چین صدور ویزای توریستی را از سر گرفت

چین تمامی محدویت‌های مرتبط با کرونا را برای ورود مسافران خارجی به این کشور برای نخستین‌بار پس از همه‌گیری کووید رفع کرد و از روز چهارشنبه انواع ویزا را برای ورود خارجی‌ها صادر می‌کند.

چین تمامی محدویت‌های مرتبط با کرونا را برای ورود مسافران خارجی به این کشور برای نخستین‌بار پس از همه‌گیری کووید رفع کرد و از روز چهارشنبه انواع ویزا را برای ورود خارجی‌ها صادر می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، چین گام به گام در ماه‌های اخیر به خارجی‌های بیشتری اجازه ورود به این کشور را داده است، از جمله در ژانویه که مرزهای خود را باز کرد تا چینی‌ها دوباره سفرهای خارجی خود را آغاز کنند و همچنین ورود مسافران تجاری را تسهیل کرد.

تسهیل شرایط ورود به چین که اخیرا اعلام شده بخش بزرگی از مسافرانی را دربرمی‌گیرد که قصد سفر به این کشور بزرگ آسیایی را دارند.

مقامات چینی در بیانیه کوتاهی اعلام کردند که مرزهای این کشور برای دارندگان ویزای معتبر از روز چهارشنبه باز خواهد شد و پذیرش درخواست‌ ویزاهای جدید برای شهروندان خارجی از جمله برای سفر توریستی به چین را آغاز خواهد کرد. این اقدام که از نیمه‌شب چهارشنبه به وقت پکن اجرایی می‌شود، برای تسهیل بیشتر رفت و آمد شهروندان و گردشگران چینی انجام شده است.

پس از اینکه چین بسیاری از ویزاها و خدمات ویزا را در مارس ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآورد، مسیر اکثر خارجی‌ها را برای رفتن به این کشور مسدود کرد. در تمام طول این مدت برای برخی از تاجران و دانشجویان استثناهایی قائل شد، اما عملا صدور ویزاهای توریستی را متوقف کرده بود.

جدیدترین اقدام چینی‌ها حاکی از آن است که پکن ویزاهایی را که قبلاً تعلیق شده بودند تا زمانی که تاریخ اعتبار آن‌ها باقی مانده، می‌پذیرد.

چین برخی از محدودکننده‌ترین اقدامات قرنطینه ویروس کرونا در جهان را در پیش گرفته بود که اقتصاد این کشور را کند و مردم و تاجران خارجی را ناامید کرد. به دنبال اعتراضات پاییز گذشته و در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه قرنطینه‌ها مانع از انتشار ویروس نمی‌شود، مقامات به طور ناگهانی استراتژی سخت‌گیرانه کووید-صفر را در ماه دسامبر کنار گذاشتند.

چین دیگر الزامی به قرنطینه بازدیدکنندگان خارجی ندارد و در بیانیه جدید دولت هیچ خط مشی خاصی برای کووید-۱۹، مانند الزامات آزمایش، ذکر نشده است.

اما از سرگیری صدور ویزا برای توریست‌های خارجی نشان‌دهنده تلاش گسترده‌تر پکن برای عادی‌سازی سفرهای دو طرفه بین چین و جهان است، همان‌طور که در ژانویه محدویت سفر چینی‌ها به خارج از این کشور را لغو کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث