کد مطلب: 22525
  تاریخ انتشار:  1401/10/28 - 11:26


عبور گردشگری سنگاپور از رکود

شمار گردشگران خارجی سنگاپور در سال ۲۰۲۲ از مرز پیش‌بینی‌ها فراتر رفت و مسیر دستیابی به شرایط پیش از کرونا را برای سال ۲۰۲۴ هموار کرد.

شمار گردشگران خارجی سنگاپور در سال ۲۰۲۲ از مرز پیش‌بینی‌ها فراتر رفت و مسیر دستیابی به شرایط پیش از کرونا را برای سال ۲۰۲۴ هموار کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مقامات حوزه گردشگری سنگاپور اعلام کردند: با توجه به آمارهای مربوط به گردشگران خارجی سال ۲۰۲۱ این کشور، انتظار می‌رود شرایط صنعت گردشگری سنگاپور تا سال آینده به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا بازگردد.

سنگاپور سال گذشته میلادی ۶.۳ میلیون گردشگر جذب کرد که این آمار از پیش‌بینی «هیأت گردشگری سنگاپور» (STB) نیز فراتر رفت؛ سنگاپور پیش‌بینی کرده بود شمار گردشگران خارجی این کشور در سال ۲۰۲۲ به ۴ تا ۶ میلیون نفر برسد، سود حاصل از مخارج گردشگران را نیز ۱۳.۸ میلیارد تا ۱۴.۳ میلیارد دلار برآورد کرده بود.

شمار گردشگران سنگاپور درحالی در سال ۲۰۲۲ به این حد رسیده است که این کشور هنوز در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ مقررات قرنطینه را اجرا می‌کرد.

گردشگری حدود ۴ درصد از تولیدات ناخالص داخلی سالانه سنگاپور را در برمی‌گیرد. در سال ۲۰۱۹، ‌ شمار بازدیدکنندگان از سنگاپور رکورد شکست و به ۱۹.۱ میلیون نفر و سود حاصل از گردشگری در این سال نیز به ۲۷.۷ میلیارد دلار سنگاپور رسید.

به دنبال اعلام خبر بازگشایی مرزهای چین، ‌ سنگاپور انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ شمار گردشگران را به حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر و سود حاصل از این حوزه نیز به ۲۱ میلیارد دلار سنگاپور برسد.

در سال ۲۰۱۹، ۳.۶ میلیون نفر از چین به سنگاپور سفر کردند و به این ترتیب پیش از همه‌گیری کرونا چین به بزرگترین منبع گردشگر خارجی سنگاپور تبدیل شد.

تا ژانویه امسال، ‌ به صورت هفتگی ۳۸ پرواز از مبدا سنگاپور به مقصد چین انجام شده است که ۱۰ درصدِ ظرفیت پیش از همه‌گیری کرونا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث