کد مطلب: 19934
  تاریخ انتشار:  1400/12/17 - 12:40


آغاز سفر بدون قرنطینه گردشگران به «بالی»

نخستین گروه از گردشگران خارجی که ملزم به سپری کردن دوران قرنطینه نیستند وارد «بالی» شدند.

نخستین گروه از گردشگران خارجی که ملزم به سپری کردن دوران قرنطینه نیستند وارد «بالی» شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از رویترز، روز دوشنبه، «بالی» جزیره مشهور تفریحی اندونزی میزبان نخستین گروه از گردشگران خارجی بود که پس از لغو لزوم سپری کردن دوران قرنطینه، به این مکان سفر کردند. لغو لزوم سپری کردن دوران قرطینه برای مسافران، بخشی از برنامه کاهش مقررات کرونایی است که از زمان افت آمار ابتلا به کرونا در اندونزی آغاز شده است.

«بالی» که به دلیل معبدها، آبشار و طبیعت شهرت دارد در سال ۲۰۱۹ یعنی سالی که هنوز کرونا شیوع پیدا نکرده بود، میزبان ۶.۲ میلیون گردشگر خارجی بود. اما از زمانی که «بالی» از اکتبر سال گذشته به روی گردشگران خارجی باز شده است فقط شمار اندکی از گردشگران به این مکان سفر کرده‌اند چراکه لزوم سپری کردن دوران قرنطینه و سایر مقررات گردشگران را برای انتخاب «بالی» به عنوان مقصد سفر دلسرد می‌کرد.

اکنون بر اساس یک برنامه جدید، تمامی گردشگران واکسینه‌شده می‌توانند از قرنطینه سه‌روزه اجباری معاف شوند، گرچه باید چهار روز در این جزیره بمانند.

با توجه به این‌که در شرایط عادی، گردشگری بیش از ۵۰ درصد از اقتصاد «بالی» را دربرمی‌گیرد، بسیاری از ساکنان این جزیره امیدوارند روند رونق گردشگری سرعت بیشتری پیدا کند چراکه برخی از کشورهای همسایه در این روند موفق‌تر عمل‌ کرده‌اند.

در حال حاضر برنامه سفر بدون قرنطینه در تایلند و فیلیپین نیز برای گردشگران خارجی به اجرا گذاشته شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث