کد مطلب: 19448
  تاریخ انتشار:  1400/09/06 - 14:12


کشف بقایای موزائیک و ویلای رومی زیر یک مزرعه

بقایای یک ویلای رومی و یک موزائیک رومی نادر که در آن صحنه‌ای از ایلیاد هومر به تصویر کشیده شده است زیر یک مزرعه در انگلستان کشف شد.

بقایای یک ویلای رومی و یک موزائیک رومی نادر که در آن صحنه‌ای از ایلیاد هومر به تصویر کشیده شده است زیر یک مزرعه در انگلستان کشف شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از گاردین، بقایای یک ویلای رومی که شامل یک موزائیک نادر تاریخی می‌شود در مزرعه‌ای واقع در انگلستان و توسط پسر مالک این مزرعه کشف شد.

باستان‌شناسان این موزائیک را به عنوان نخستین موزائیکی که صحنه‌ای از یک شعر یونانی را به تصویر می‌کشد و در بریتانیا کشف شده است توصیف کرده‌اند. همچنین تاکنون فقط تعداد بسیار کمی از این نوع موزائیک در نقاط دیگر اروپا کشف شده است.

پسر مالک این مزرعه که در «راتلند» واقع شده است این بقایای تاریخی را در سال ۲۰۲۰ و در دوران قرنطینه کشف کرد و سپس گروهی از باستان‌شناسان دانشگاه «لستر» در محل کشف این آثار حاضر شدند و به تحقیق و بررسی پرداختند.

ادامه تحقیقات نشان داد این موزائیک بخشی از یک ویلای بزرگ شامل چندین ساختمان است. گمان می‌رود یک فرد ثروتمند در حوالی قرن سوم تا چهارم در این مکان زندگی می‌کرده است.

این موزائیک که ابعاد آن ۱۱ در ۷ متر اعلام شده است، زمین مکانی را که گمان می‌رود سالن غذاخوری و یا سالن مهمانی بوده می‌پوشانده است.

با این‌که در دوران امپراتوری روم از موزائیک‌ها به وفور در بناهای خصوصی و عمومی استفاده شده است و با وجود این‌که این موزائیک‌ها اغلب تصاویری از شخصیت‌های مشهور اساطیری و تاریخی را به تصویر می‌کشند، اما امروزه نمونه‌های بسیار کمی از این موزائیک‌های رومی که صحنه نبرد آشیل و هکتور را به نمایش می‌گذارند، به جای مانده است.

«جان توماس» مدیر دپارتمان باستان‌شناسی دانشگاه لستر این اکتشاف را هیجان‌انگیزترین کشف موزائیک رومی در بریتانیا طی یک قرن اخیر عنوان کرد.

«توماس» بیان کرد: «این موزائیک به ما دیدگاه جدیدی از رفتار مردم این دوره از تاریخ و ارتباط آن‌ها با ادبیات کلاسیک می‌بخشد. مالک این ویلا اطلاعاتی درباره ادبیات کلاسیک داشته و توانسته پول کافی برای خلق موزائیکی با چنین جزئیاتی را فراهم کند. این نخستین‌باری است که ما اثری را که راوی چنین داستان‌هایی است در بریتانیا کشف کرده‌ایم.»

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث