کد مطلب: 19447
  تاریخ انتشار:  1400/09/06 - 13:30


مسکو برنامه میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ را ارائه کرد

کشور روسیه جزئیات بیشتری در مورد اکسپو ۲۰۳۰ مسکو ارائه کرده است زیرا رقابت برای میزبانی این نمایشگاه منحصربه‌فرد است.

کشور روسیه جزئیات بیشتری در مورد اکسپو ۲۰۳۰ مسکو ارائه کرده است زیرا رقابت برای میزبانی این نمایشگاه منحصربه‌فرد است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از تراول نیوز، الکساندر چرنوف، مدیر اجرایی کمیته مناقصه نمایشگاه مسکو ۲۰۳۰، موضوع این نمایشگاه را «پیشرفت انسانی: چشم‌اندازی مشترک برای جهانی از عدالت» معرفی کرد؛ روسیه نامزدی خود را در آوریل امسال اعلام کرده است و مقامات امیدوارند این نمایشگاه بین ۲۷ آوریل تا ۲۷ اکتبر سال ۲۰۳۰ برگزار شود.

الکسی کالاچف، مدیر کل کمیته مناقصه تاکید کرد: این موضوع پیشنهادی، جذابیت جهانی دارد و به هر کشوری اجازه می‌دهد تا بتواند در این نمایشگاه موفق باشد.

دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه به نقل از دولت گفت: نامزدی اکسپو ۲۰۳۰ یک اولویت ملی است و روسیه تجربه میزبانی رویدادهای جهانی را نیز دارد و مسکو آماده پذیرایی صمیمانه از بازدیدکنندگان است.

در مجمع عمومی اداره بین‌المللی نمایشگاه‌ها (BIE) اعلام شده است که شهر انتخابی، اقتصاد رو به رشد با تمرکز بر فناوری و نوآوری، فرصت‌های بسیار برای مطالعه، کار و خلاقیت دارد.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو و از حامیان پیشنهاد روسیه گفت: برنامه‌های ساخت یک مجموعه نمایشگاهی در نزدیکی فرودگاه ونوکووا این کشور موفقیت‌آمیز بوده است.

وی گفت: اگر مسکو حق میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ را به دست آورد، برای ۶ ماه کل شهر به پایتخت علم، صنعت و فناوری جهان تبدیل خواهد شد و روسیه در هر زمینه‌ای چیزی برای ارائه به مهمانان دارد همچنین، اکسپو فرصتی بی‌نظیر برای دیدن دستاوردهای مهم تمدن جهان در مسکو خواهد بود و چنین شانسی را نمی‌توان از دست داد.

برای شرکت در این رویداد، علاوه بر مسکو، بوسان در کره‌جنوبی، رم پایتخت ایتالیا، اودسا در اوکراین و ریاض در عربستان سعودی نیز اعلام آمادگی در این رقابت را ارائه کرده‌اند.

دیمیتری کرکنتز، دبیر کل BIE گفت: نامزدی در این رقابت‌ها پیروز می‌شود که بر پایه تمایل قوی و مشترک ملت‌های سراسر جهان برای شکل‌دادن به یک دیدگاه مشترک صلح و پیشرفت انسانی باشد.

وی افزود: در یک سال و نیم آینده مرحله بررسی پروژه برای نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ انجام خواهد شد.

شایان‌ذکر است، هر نامزد یک پرونده مفصل را ارسال و BIE ماموریت‌های تحقیقی را سازماندهی و قابلیت دسترسی و موفقیت هر طرح را ارزیابی می‌کند سپس در سال ۲۰۲۳ کشور میزبان نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ توسط کشورهای عضو BIE در یک مجمع عمومی انتخاب می‌شود.

نمایشگاه‌های اکسپو که رسما به عنوان نمایشگاه‌های ثبت‌شده بین‌المللی شناخته می‌شوند، گردهمایی جهانی ملت‌ها هستند که به چالش‌های جهانی می‌پردازند. این رویدادهای جهانی بی‌نظیر سفری را در درون یک موضوع انتخابی از طریق فعالیت‌های جذاب و فراگیر ارائه می‌دهند.

نمایشگاه‌ اکسپو که هر پنج سال یک بار و طی ۶ ماه برگزار می‌شود پذیرای ده‌ها میلیون بازدیدکننده است. به کشورها فرصت می‌دهد تا غرفه‌های خارق‌العاده‌ای بسازند و شهر میزبان را برای سال‌های آینده متحول کنند. با این حال، سوبیانین، شهردار مسکو مطمئن است که روسیه می‌تواند یک رویداد موفق را ارائه دهد. مسکو یکی از مدعیان اصلی در موفقیت این موضوع است.

شهر مسکو بیش از یک بار (جشنواره جهانی جوانان و دانشجویان ۱۹۵۷، المپیک ۱۹۸۰ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸) میزبان رویدادهایی در مقیاس جهانی بوده است و گردشگران زیادی در این شهر حضور داشتند. همچنین اخیرا به مسکو جوایزی برای مقصد شهر پیشرو اروپا و هیأت توریستی شهر پیشرو اروپا در جوایز سفر جهانی اهدا شد. در صورت پیروزی مسکو، این نمایشگاه در مناطق اداری ترویتسکی و نووموسکوفسکی در نزدیکی فرودگاه ونوکووا برگزار می‌شود.

شهردار روسیه افزود: در این نمایشگاه گردشگران از سراسر جهان می‌توانند پایتخت روسیه را بهتر ببینند و بشناسند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث