کد مطلب: 1471
  تاریخ انتشار:  1393/10/20 - 11:04


تهران نیازمند احیای تنفسی است

کنترل انبوه آلاینده‌های تهران 10 سال طول می‌کشد

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت:کنترل آلاینده‌های تهران 10 سال طول می کشد.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت:کنترل آلاینده‌های تهران 10 سال طول می کشد و کاهش آلودگی­های زیست محیطی مستلزم اتخاذ و اعمال سیاست­های اجرایی، برنامه­ های متناسب و اقدامات یکپارچه است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد حقّانی افزود: تصمیمات و مصوبات مناسبی در برنامه و بودجه مدیریت شهری به منظور کاهش آلودگی‌های زیست محیطی تهران پیش­بینی شده اما این موضوع در سیاست­ها و برنامه­های اجرایی دولت کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به عدم پایبندی دولت به پرداخت تعهدات قانونی خود در قبال توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران، اظهار کرد: تقویت حمل و نقل عمومی با محوریت مترو، هم­زمان با گسترش فضای سبز شهری و مدیریت بهینه پسماند و دیگر آلاینده­های زیست محیطی از سوی مدیریت شهری، می­بایست در اولویت قرار گیرد.

شورای شهر اولویت سال آینده خود را به محیط زیست اختصاص دهد

حقّانی با بیان این که این یک واقعیت تلخ است که بدون حل دوگانگی در گفتار و رفتار مسئولان در سطوح ملی و محلی، همه دغدغه‌ها در مورد مدیریت آلاینده­های زیست محیطی در حد حرف و نوشتار بر روی کاغذ باقی خواهد ماند، تصریح کرد: امیدوارم شورای شهر و شهرداری تهران با توجه به چالش آلودگی­های زیست محیطی از سال آینده اولویت اصلی خود را بر روی محورهای بهبود محیط زیست متمرکز کنند.

وی با اشاره به این که از پروژه‌های بلندپروازانه که در عمل مغایر با کاهش آلودگی­های زیست محیطی است، باید به صورت جدی جلوگیری به عمل آید، اظهار کرد: دولت باید به تعهدات قانونی­اش در قبال توسعه حمل و نقل ریلی و عمومی در زمان مقرر اقدام نماید.

توسعه حمل و نقل عمومی؛ ضروری ترین اقدام برای کاهش آلودگی


حقّانی با بیان این که در حال حاضر جدی­ترین استراتژی و ضروری‌ترین اقدام برای کاهش آلودگی­های زیست محیطی، توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو است، تصریح کرد: استراتژی بعدی می­تواند حفظ باغات، توسعه فضای سبز و احیای رود دره­های پایتخت به منزله ریه‌های این کلان شهر باشد، چرا که تهران از نظر وضعیت محیط زیست در شرایطی قرار دارد که نیازمند احیای تنفسی است.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که از سال آینده تمرکز مدیریت شهری باید به ارتقای محیط زیست شهر و بهبود سلامت و بهداشت شهروندان معطوف شود، خاطرنشان کرد: در این صورت، امید می­رود ظرف 10 سال بتوان نسبت به کنترل انبوه آلاینده­های تهران اقدام کرد و در غیر این صورت، در آینده با بحران­های شدیدتر و جدی­تری مواجه خواهیم شد.

منبع:  مهر
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی