کد مطلب: 14555
  تاریخ انتشار:  1399/10/17 - 14:40


اثر تاریخی که در اصطبل رها شده بود

زنی در انگلستان اخیرا متوجه شد سنگی که سال‌ها از آن برای سوار شدن بر روی اسبش استفاده می‌کرده در حقیقت یک اثر باستانی نادر رومی است.

زنی در انگلستان اخیرا متوجه شد سنگی که سال‌ها از آن برای سوار شدن بر روی اسبش استفاده می‌کرده در حقیقت یک اثر باستانی نادر رومی است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از لایوساینس، بررسی‌ها نشان داد یک لوح مرمرین که به مدت یک سال به عنوان سنگی برای بالا رفتن و سوار شدن بر روی اسب در خانه‌ای واقع در انگلستان مورد استفاده قرار می‌گرفته درحقیقت یک اثر باستانی نادر رومی است.

هنوز مشخص نیست که این اثر تاریخی چطور از انگلستان سر درآورده است اما به گفته «وولی و والیس» حراجی‌ای که قصد دارد این اثر را در بهار پیش رو به مزایده بگذارد این لوح تاریخی که حدود ۶۳ سانتی‌متر طول دارد نخستین‌بار حدود ۲۰ سال پیش در دهکده «وایتپریش» واقع در جنوب انگلستان کشف شده است. این سنگ که سال‌ها در لایه‌ای از گِل پوشانده شده بود به مدت ۱۰ سال در اصطبل خانه‌ای در انگلستان برای سوار شدن بر روی اسب مورد استفاده قرار می‌گرفت تا این‌که مالک این سنگ روزی متوجه حکاکی‌های روی آن شد و این موضوع را با یک کارشناس در میان گذاشت.

با بررسی‌های یک باستان‌شناس مشخص شد این اثر در حقیقت یک لوح باستانی نادر رومی است که به قرن دوم میلادی تعلق دارد.

حراجی  «وولی و والیس» در بریتانیا ارزش این اثر را حدود ۲۰۴۰۰ دلار برآورد کرده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث