کد مطلب: 14244
  تاریخ انتشار:  1399/09/01 - 13:18


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس: ممنوعیت صید ترال از امروز آغاز شد

سازمان شیلات موظف است صید ترال کشتی های فانوس ماهیان را از امروز یکم آذر ۱۳۹۹ متوقف نماید و با تمام توان نسبت به نظارت و کنترل صید در دریا و برخورد با متخلفین اقدام نماید.

توقف صید ترال فانوس ماهیان موسوم به کشتی های چینی، موجی از امید و خوشحالی را در دل مردم بومی و صیادان محلی ایجاد کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مهندس سمیه رفیعی - رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در توییتر خود اظهار کرد: 1) خدارا شاکرم از امروز و همزمان با روزجهانی شیلات با نظارت نیروی دریایی سپاه و دریابانی ناجا و حمایت همه جانبه قوه قضائیه ممنوعیت_صید_ترال فانوس‌ماهی‌ها و آیش به مدت دوسال وارد فاز اجرایی شد و زین پس هیچ مجوزی صید ترالی برای آن‌ها صادر نخواهد شد.

با توجه به امضا توافق نامه توقف صید ترال فانوس ماهیان و تعهد رییس سازمان شیلات، نماینده تام الاختیار وزارت جهاد کشاورزی و سایر مسوولین متولی، سازمان شیلات موظف است صید ترال کشتی های فانوس ماهیان را از امروز یکم آذر ۱۳۹۹ متوقف نماید و با تمام توان نسبت به نظارت و کنترل صید در دریا و برخورد با متخلفین اقدام نماید.

توقف صید ترال فانوس ماهیان موسوم به کشتی های چینی، موجی از امید و خوشحالی را در دل مردم بومی و صیادان محلی نجیب و محروم سواحل خلیج فارس و دریای عمان از سیستان و بلوچستان و هرمزگان تا بوشهر و خوزستان ایجاد کرد.

2) دوچندان شدن این خوشحالی زمانی برایم نمود پیدا کرد که روز گذشته هنگامی که در میان صیادان سنتی و محلی محروم منطقه سیریک و کوهستک در سواحل شرق هرمزگان حاضر شدم عبارت جالبی را با شادمانی فریاد زدند: «ماخودمونیم، خدا و این دریا؛ اگه این روزی از دریا قطع بشه کار دیگه‌ای بلد نیستیم.»

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار شبکه های اجتماعی