کد مطلب: 11602
  تاریخ انتشار:  1399/05/20 - 17:09


توسعه برنامه‌ای برای احراز هویت مسافران به روشی نوین

این برنامه از مدل سازی داده‌ها و الگوریتم‌ها برای شناسایی هرگونه مغایرت داده‌ها با یکدیگر استفاده می‌کند و اگر مدرکی جعلی به عنوان داده وارد شود سریعا توسط این فناوری‌ها قابل شناسایی است.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در حال کار بر روی توسعه یک برنامه یا یک وبسایت است که در این دوران که ویروس کرونا در تمام جهان شیوع پیدا کرده است، احراز و تایید هویتی مسافران به نحوی نوین و امن و بدون استفاده از فناوری بیومتریک یا شناسایی فیزیکی در زمان حال صورت پذیرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، طبق گزارش‌ها استفاده از برنامه‌های دیجیتالی که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات و مشخصات شخصی خود را در آن برای احراز و تایید هویت وارد کنند یک ابزار تکنیکی و مناسب برای تشخیص هویت مسافران در این زمان می‌تواند باشد.

به گفته اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده پیش از شیوع این بیماری صدها مسافر در روز بدون ارائه مدارک شناسایی لازم از پاسگاه‌های امنیتی عبور می‌کردند اما حال قصد بر این است که مسافران پیش از گذر از این ایستگاه‌های بازرسی(security checkpoints) اطلاعات شخصی خود را در برنامه یا وبسایتی وارد کنند.

اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا(Transportation Security Administration‎) یکی از ادارات زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا که وظیفه حفاظت از مسافران در ایالات متحده آمریکا را بر عهده دارد اکنون تصمیم گرفته است برنامه یا وبسایتی را توسعه دهد که توسط آن مسافران بتوانند مستقیماً با تلفن‌های همراه خود در آن اطلاعات خواسته شده برای تایید هویت را وارد کنند و دیگر نیاز به تعامل با افراد دیگر برای نشان دادن کارت شناسایی و به نوعی تعامل فیزیکی با افراد مسئول تایید هویت وجود ندارد.

به این ترتیب مسافران می‌توانند به صورت دستی مشخصات خود از جمله نام، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن همراه و ... را وارد کنند. تمام این عملیات در کمتر از پنج دقیقه قابل اجرا است و سپس با بررسی داده‌های شخصی افراد به آنها اطلاع می‌دهند که آیا اطلاعات وارد شده صحیح است و می‌توانند عبور کنند و یا ناقص است و نیاز به بررسی و ویرایش دارد تا عملیات تایید هویت آنها تکملیل شود. همچنین برای تعیین اینکه آیا شماره تلفن استفاده شده متعلق به خود شخص است یا خیر نیز باید مدارکی وارد سایت یا برنامه شوند که گواه از اصل بودن این موضوع باشد.

این برنامه از مدل سازی داده‌ها و الگوریتم‌ها برای شناسایی هرگونه مغایرت داده‌ها با یکدیگر استفاده می‌کند و اگر مدرکی جعلی به عنوان داده وارد شود سریعا توسط این فناوری‌ها قابل شناسایی است. لازم به ذکر است که به گفته این سازمان حفظ حریم خصوصی کاربران در اولویت این برنامه قرار دارد و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث