کد مطلب: 953
  تاریخ انتشار:  1392/09/24 - 12:39


نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

کاهش آلودگی هوا و ترافیک تنها برعهده شهرداری نیست

سهم حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه93 ناچیز است.
download مترو

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نگاه گذرایی که بر لایحه بودجه سال 93 داشتم، بر این باورم که سهم حمل و نقل عمومی از جمله مترو بسیار ناچیز در نظر گرفته شده است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، امیر آبادی به شهرنوشت گفت: توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اصلی ترین اقداماتی است که به منظور کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک در پایتخت باید با جدیت و اهتمام بیشتری صورت گیرد ، تصریح کرد: متاسفانه طی دو سال گذشته توسعه حمل و نقل عمومی و حتی نوسازی ناوگان به دلیل بی مهری دولت پیشین با چالش های بسیاری روبرو شد .
وی با تاکید براینکه همه بخش های مختلف دولت باید در موضوع کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا به کمک مدیریت شهری بیایند، گفت: کاهش آلودگی هوا و ترافیک یک کار جمعی است و تنها برعهده شهرداری نبوده از اینرو شهرداری به تنهایی نمی تواند مشکل ترافیک و آلودگی را حل کند.
به گفته امیر آبادی توسعه مترو و گسترش خطوط در دست ساخت از مهمترین مواردی است که نمایندگان مجلس بر آن تاکید دارند.
این نماینده مجلس افزود:گرچه در سال گذشته برای توسعه مترو افزایش بودجه در سال92 را داشتیم گرچه بودجه تخصیص یافته نیز بودجه قابل توجهی نبود اما همان تخصیص کم هم پرداخت نشد .
وی با بیان اینکه نگاهی گذرا بر لایحه بودجه سال 93 داشتم، خاطرنشان کرد: بودجه مترو در لایحه فوق حدود 200 میلیارد تومان است که این رقم برای توسعه مترو بسیار ناچیز بوده است. از اینرو در کمیسیون عمران و فراکسیون مدیریت شهری افزایش بودجه مترو را پیگیری خواهیم کرد .
وی مدیریت واحد شهری و یکپارچه سازی فعالیت ها را یکی از ضروریات دانست و گفت: باید بسیاری از دستگاه ها از جمله راهنمایی و رانندگی ، اب و برق ، گاز و محیط زیست و منابع طبیعی زیر نظر شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد که زیر نظر یک سیستم واحد مدیریت شهری فعالیت کنند .
امیرآبادی با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اهداف مهم مدیریت شهری است که شهرداری تهران در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است، بیان کرد:امروزه توسعه حمل و نقل عمومی مهمترین نیاز ابر شهری مانند تهران است و باید در جهت تحقق این مهم تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری