کد مطلب: 28308
  تاریخ انتشار:  1403/01/23 - 09:46


ورود سامانه بارشی به کشور از یکشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور تا روز شنبه خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور تا روز شنبه خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (۲۳ فروردین) در استانهای شمال غرب، غرب، استان های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب غرب کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز رگبار باران، رعدوبرق در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می شود. جمعه بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع شده ولی در سایر مناطق و همچنین در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.

وی افزود: شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب سیستان و بلوچستان، استان های مازندران و گلستان، بخش هایی از مرکز کشور  و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی، یکشنبه در شمال شرق و شرق و دوشنبه در شمال شرق کشور بارش رخ داده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می شود. همچنین از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور شده و دوشنبه در شمال غرب، برخی نقاط غرب، جنوب غرب و جنوب کشور سبب بارش می شود.

وی ادامه داد: امروز در استانهای واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور و فردا در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می شود. تا روز شنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت. در دو روز اینده دریای خزر، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری