کد مطلب: 617
  تاریخ انتشار:  1392/07/22 - 19:13


مدیر کل محیط زیست استان تهران: باشگاه محیط یاران افتتاح می‌شود

طرف دعوی اداره کل محیط زیست استان تهران، افراد قدرتمندی هستند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: یکشنبه هفته آینده کشفیات شکار و صید غیرمجاز در استان تهران به نمایش در می‌آید.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر محمدهادی حیدرزاده در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی محیط زیست در اداره کل محیط زیست شهر تهران افزود: در چند روز گذشته مانوری در استان تهران انجام شده و بسیاری از تخلفات زیست محیطی کشف شد که در این مانور بسیاری از مخبرانی که همکاری کرده بودند، خود شکارچی‌ها بودند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر محیط زیست کشور با بحران‌ها و تهدیدات بسیاری مواجه است، افزود: معضلات و مشکلات محیط زیستی استان تهران وضعیت بسیار بغرنجی داشته و در شرایط اضطراری و خطرناک است و به دلیل بالا بودن ارزش زمین در استان تهران تعرضات بسیاری به منابع طبیعی این استان شده که مشکلات بسیاری را برای حیات وحش و گونه‌های گیاهی آن به وجود آورده است.
مدیر کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: در حال حاضر صنایع و آلودگی هوا و دیگر مشکلات زیست‌محیطی کیفیت زندگی را برای انسان‌ها و انواع گونه‌های حیات وحش پایین آورده است که برای حل آن از دو راهبرد هماهنگی بین بخشی و مشارکت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد.
حیدرزاده اضافه کرد: در بحث هماهنگی بین بخشی باید تعامل سازمان حفاظت محیط زیست را با رعایت خط قرمز‌ها با دیگر ارگان‌ها برقرار کنیم چرا که در چند سال گذشته یکی از مسایلی که باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات شده است همین موضوع یعنی عدم تعامل و همکاری میان بخش‌های مختلف بوده است.
وی ادامه داد:‌ در ابتدای کارم در اداره کل محیط زیست استان تهران بسیاری از افراد این دغدغه را داشتند که چون از شهرداری آمده‌ام موضوعات زیست‌محیطی رعایت نشود اما اولین اخطارهایی که از اداره کل محیط زیست استان تهران داده شد، به شهرداری تهران بود.
مدیر کل محیط زیست استان تهران با تاکید بر لزوم استفاده از مشارکت‌های مردمی و تعامل با فعالان محیط زیست اظهار کرد: اگر این کار صورت نگیرد حتی با وجود فراهم بودن تمام زیر ساخت‌ها نیز نمی‌توان هیچ کاری را از پیش ببریم.
حیدرزاده از افتتاح باشگاه محیط یاران خبر داد و گفت:‌ از این طریق بانک اطلاعاتی جامعی از تمام محیط یاران تهیه خواهد شد تا از ظرفیت افرادی که با تخصص‌های مختلف دغدغه محیط زیستی دارند، استفاده شود.
وی با بیان اینکه باید شبکه تشکل‌های زیست‌محیطی ایجاد شود اظهار کرد: ما به عنوان یک دستگاه مسئول می‌توانیم این شبکه را به وجود بیاوریم. در روز گذشته نیز در جلسه‌ای که با معاونان سازمان حفاظت محیط زیست داشتم قرار بر این شد که نماینده تشکل‌های زیست‌محیطی در شورای عالی محیط زیست حضور داشته باشد که به همین منظور از تمام تشکل‌ها خواستاریم سریعا برای ایجاد این شبکه اقدام کنند.
مدیر کل محیط زیست استان تهران از برگزاری کلاس‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان محیط زیست خبر داد و گفت: هفته آینده اولین کلاس‌های آموزشی برای کارکنان ادارات محیط زیست و محیط بانان برگزار خواهد شد.
حیدرزاده ادامه داد: از آنجا که بحث آموزش عمومی نیز بسیار مهم است با شورای شهر تهران، آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هماهنگی‌هایی داشته‌ایم تا بتوانیم در این زمینه جدی‌تر اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ محیط زیست است افزود: اداره کل محیط زیست استان تهران از این پس با همکاری سایت‌ها در این زمینه اقدام خواهد کرد.
مدیر کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر توانایی مالی و نیروی انسانی کافی برای مقابله با تهدیدات محیط زیستی استان تهران نداریم به همین منظور مردم نیز باید برای حفاظت از محیط زیست همکاری کنند.
حیدرزاده با بیان اینکه طرف دعوی اداره کل محیط زیست استان تهران، افراد قدرتمندی هستند، افزود: در حال حاضر در این اداره کارهای عقب مانده بسیاری باقی مانده است و محیط زیست استان تهران معارضین بسیاری دارد که بدون همکاری مردم نمی‌توان در مقابل آنها کاری کرد و امیدواریم که یک جنبش زیست محیطی برای مقابله با این تهدیدات در شهر تهران شکل گیرد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری