کد مطلب: 585
  تاریخ انتشار:  1392/07/16 - 12:47


علت آلودگی ذرات معلق محلی است

حیدرزاده: پایتخت به شرایط ناسالم رفت/ تعطیلی موقت کارخانه‌های آسفالت و معادن استان

پیش‌بینی می‌شود تا بعدازظهر چهارشنبه غلظت آلاینده ذرات معلق در پایتخت در شرایط «ناسالم» باقی بماند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به قرارگیری شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم»، از تعطیلی موقت کارخانه‌های آسفالت و معادن استان خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر محمد هادی حیدرزاده روز سه‌شنبه با اشاره به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران گفت: آخرین ارقام نشان می‌دهد غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به 140 PSI و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون به 120 PSIرسیده است و بر این اساس شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط «ناسالم» قرار گرفته است.
وی با تاکید بر این که منشاء این آلودگی، ذرات معلق «محلی» است تصریح کرد: بر این اساس طی بخشنامه‌ای به ادارات محیط زیست شهرستان‌های شهریار، قدس و پاکدشت اعلام شد که از فعالیت واحدهای تولید آسفالت و معادن تا پایان روز چهارشنبه جلوگیری کنند.
مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به این تصمیمات یاد شده در راستای پیشگیری از قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط اضطرار اتخاذ شده است، افزود: در عین حال طی نامه‌های جداگانه‌ای به آموزش و پرورش استان تهران، وزارت ورزش و شهرداری تهران خواسته‌ایم که زنگ ورزش مدارس به جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان و ورزش‌های صبحگاهی نیز به جهت حفظ سلامت شهروندان در پارک‌ها طی روز چهارشنبه برگزار نشود.
وی که شخصا با حضور در مرکز پایش پیگیر آخرین وضعیت هوای تهران بود با تاکید بر این که سایر پارامترهای هوای تهران در شرایط «سالم» است به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس با توجه به تداوم وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود تا بعدازظهر چهارشنبه غلظت آلاینده ذرات معلق در پایتخت در شرایط «ناسالم» باقی بماند.
مدیر کل محیط زیست استان تهران ضمن توصیه به کاهش تردد و فعالیت افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز، از کلیه افراد بویژه سالمندان و کودکان خواست از ترددهای غیرضروری در معابر و انجام فعالیت‌های شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز خودداری کنند. در عین حال والدین نیز ضمن مراقبت از کودکان و خردسالان (در سنین مهدکودک، پیش دبستانی و دبستان) به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز، تا حد امکان از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکرده و از هرگونه فعالیتی که موجب تشدید آلایندگی هوا شود مانند سوزاندن ضایعات،‌عملیات قیرکاری و تردد با وسایط نقلیه معیوب به طور جدی خودداری کنند.
وی با تاکید بر این که اداره کل محیط زیست استان تهران لحظه به لحظه پیگیر وضعیت آلودگی هوای تهران است افزود: بدیهی است در صورت نزدیکی میزان آلاینده‌ها به شرایط اضطرار، کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران تشکیل خواهد شد ولی در حال حاضر نیازی به تشکیل این کمیته نیست.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری