کد مطلب: 501
  تاریخ انتشار:  1392/06/27 - 17:31


ابتکار: علت آتش‌سوزی گلستان هنوز معلوم نیست/ به تجهیزات بیشتری برای اطفا حریق نیاز است

به تجهیزات بیشتری همچون بالگرد برای اطفاء حریق احتیاج است و طبق هماهنگی‌ها قرار شده این تجهیزات هرچه سریع‌تر فراهم شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص وقوع آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های گلستان با بیان اینکه حریق سطح وسیعی از جنگل را در بر گرفته است، افزود: علت آتش‌سوزی هنوز معلوم نیست.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر معصومه ابتکار در حاشیه‌ کارگاه آموزشی سازمان منطقه ای دریای خلیج فارس و دریای عمان (راپمی) گفت: به تجهیزات بیشتری همچون بالگرد برای اطفاء حریق احتیاج است و طبق هماهنگی‌ها قرار شده این تجهیزات هرچه سریع‌تر فراهم شود.
وی با بیان اینکه ممکن است به دلیل شرایط جوی اطفاء حریق طول بکشد، افزود: از آنجا که در فصل گردشگری قرار داریم از مردم خواهشمندیم در هر جایی که وارد می‌شوند از مرتع گرفته تا جنگل، یا آتش روشن نکنند و یا در صورت روشن کردن آتش، از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند؛ چرا که کوچک‌ترین جرقه‌ای منجر به آتش سوزی وسیعی می‌شود.
معاون رییس جمهور درباره سریع‌ترین راهکار احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: راهکارهای احیای دریاچه ارومیه تقریبا احصاء شده و توسط دستگاه‌های مسئول پیگیری می‌شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: خوشبختانه مطالعات احیای دریاچه انجام شده و نیازی به مطالعه و پژوهش نداریم اما چون بسیاری از محققان درخواست کرده‌اند نظرات خود را در خصوص دریاچه ارومیه مطرح کنند، همایش یک روزه‌ای را در این زمینه برگزار می‌کنیم تا راهکارهای مختلف برای کاهش آسیب های وارد شده بر دریاچه بررسی شود.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت هنوز برای جمع بندی نهایی فرصت باقی مانده است و هماهنگی‌های بسیار خوبی برای حل این مشکل بر قرار شده است.
ابتکار مهمترین مسائله در حل بحران دریاچه ارومیه را کمبود منابع مالی برشمرد و افزود: باید از منابع داخلی و کمک‌های خارجی برای احیای پارک ملی دریاچه ارومیه که یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های جهان محسوب می‌شود استفاده کنیم.
معاون رییس جمهور تاکید کرد: مساله خشکی دریاچه ارومیه از سال‌ها پیش مطرح شده است، اما متاسفانه در طی 8 سال گذشته بسیاری از فرصت‌ها را برای نجات این دریاچه از دست دادیم.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که سریع‌ترین راهکار دریاچه ارومیه چیست اظهار کرد: نمی‌توان راه چندان فوری را برای احیای دریاچه معرفی کرد اما اصلاح کشت آبی، استفاده صحیح از منابع آب، جلوگیری از برداشت‌های بی رویه برای کشاورزی و حل مساله سدهای بالادست دریاچه را جزو راهکار‌هایی در اولویت برشمرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربه‌های داخلی و تجربیاتی که دیگر کشورها در زمینه احیای تالاب‌ها دارند، هرچه سریع‌تر راهی برای نجات این دریاچه پیدا کنیم.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی