کد مطلب: 500
  تاریخ انتشار:  1392/06/27 - 23:00


آتش سوزی در پارک ملی گلستان همچنان ادامه دارد

آتش حدود 100 هکتار از پارک ملی گلستان را فرا گرفته است/ اعزام بالگرد به دلیل تاریکی هوا به تعویق افتاد

آتش سوزی وسیعی که از حدود ساعت 10 صبح چهارشنبه در پارک ملی گلستان آغاز شده به بخش جنگلی رسیده است.

آتش سوزی وسیعی که از حدود ساعت 10 صبح چهارشنبه در پارک ملی گلستان آغاز شده بر اساس گزارشات اولیه حدود 100 هکتار از منظقه را فرا گرفته و همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این آتش سوزی از پشت پاسگاه «شارلق» در شرق پارک بعد از تونل آغاز شده و به طرف «دره آلمه» گسترش یافته است.
با توجه به جنگلی بودن منطقه آلمه و صعب العبور بودن آن مهار آتش با مشکل موجه شده است.
سرهنگ خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست که پیشتر از اعزام بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان خبر داده بود به سایت خبری محیط زیست ایران گفت: علی رغم هماهنگی انجام شده به دلیل تاریک شدن هوا امکان پرواز بالگرد تا کنون مهیا نشده و قرار است صبح پنجشنبه در صورت مهار نشدن آتش به محل اعزام شود.
وی گفت: حوالی ساعت 10 صبح چهارشنبه در پارک ملی گلستان 6 کیلومتر بعد از تونل به سمت خراسان‌شمالی پشت پاسگاه شارلق یک فقره آتش‌سوزی در نزدیکی منطقه جنگلی پارک گزارش شد و با توجه به اینکه این منطقه مشترک با منطقه تحت حفاظت سازمان جنگل‌ها بود با هماهنگی یگان حفاظت جنگل‌ها نیرو و تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی به منطقه اعزام شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست علت آتش‌سوزی را بر اساس گزارشات اولیه بی‌توجهی گردشگران عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارشات اولیه آتش سوزی حدود 100 هکتار از منطقه پارک ملی گلستان را فراگرفته است و تا لحظه مخابره این خبر (ساعت 23 شامگاه چهارشنبه) آتش از منطقه مرتعی و کوهستانی به اوایل بخش جنگلی «آلمه» رسیده اما هنوز وارد جنگلهای انبوه نشده است.
وی با اشاره به این که مهار آتش در منطقه بسیار دشوار است افزود: شعاع آتش بسیار زیاد و ارتفاع آتش نیز بسیار بلند شده که همین امر موجب شده مهار آن با مشکل جدی مواجه شود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشان حدود یک کیلومتر جلوتر از منطقه آتش گرفته در حال زدن آتش بر هستند تا از سرایت آن به جنگلهای انبوه جلوگیری شود.
دکتر کیحا، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این خصوص به سایت خبری محیط زیست ایران گفت: تا لحظه مخابره این خبر (ساعت 23 شامگاه چهارشنبه) محدوده شرق، جنوب و غرب منطقه آتش سوزی مهار شده اما هنوز بخش شمالی آن کنترل نشده است.
وی با اشاره به این که وسعت آتش سوزی بسیار وسیع است تاکید کرد: مکاتبات و هماهنگی های لازم صورت گرفته و در صورت عدم مهار آتش، صبح پنجشنبه بالگرد به محل حادثه اعزام می شود.
کیخا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیران کل محیط زیست گلستان و خراسان شمالی و نیروهای مردمی علاوه بر تیم های امدادی و آتش نشان در منطقه در تلاش برای مهار آتش هستند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران، با توجه به وسعت آتش سوزی مذکور رییس سازمان حفاظت محیط زیست حوالی ظهر چهارشنبه شخصا با استاندار گلستان برای اطفای حریق تماس گرفته است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی