کد مطلب: 350
  تاریخ انتشار:  1392/04/07 - 10:41


در آستانه روز بدون نایلکس مطرح شد ؛

گران بودن کیسه های گیاهی جایگزنی آنها رامشکل کرده است

کیسه ای پلاستیکی مضرات بسیاری برای محیط زیست دارد اما هزینه گزاف کیسه ای گیاهی مانع از جایگزینی با کیسه های پلاستیکی در چرخه مصرف شده است .

مدیر منابع انسانی فروشگاه رفاه گران بودن کیسه های گیاهی را اصلی ترین مانع در جایگزینی با کیسه پلاستیکی عنوان کرد .

احمد اسداللهی فرد در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران IENA با اشاره به ضرورت جایگزینی کیسه های پلاستیکی در چرخه مصرف گفت : جایگزینی کیسه های پلاستیکی یک ضرورت به لحاظ محیط زیستی است اما در مکانی به مانند فروشگاه رفاه که سود فروشگاه بسیار کم بوده ، استفاده از کیسه های گیاهی هزینه های بسیاری را به فروشگاه تحمیل میکند .
مدیر منابع انسانی فروشگاه رفاه گفت:اگر فروشگاه ها بخواهند از سود خود برای جایگزینی کیسه های گیاهی به جای کیسه پلاستیکی استفاده کند ، دوام کاری فروشگاه دچار مشکل می شود و مانع اصلی استفاده از نایلون های طبیعی هزینه های گزاف ان است .
اسداللهی فرد با بیان اینکه سود فروشگاه رفاه 2 تا 3 درصد است تصریح کرد : اگر حمایتی از کارخانه های تولید کننده و یا از شرکت های خریدار صورت گیرد می توانیم نایلون های با الیاف طبیعی را جایگزین کیسه های پلاستیکی کنیم.
وی با بیان اینکه داشتن یک روز به نام روز بدون نایلکس تاثیر بسیاری در فرهنگسازی استفاده کمتر از کیسه پلاستیکی دارد گفت : تبلیغات سراسری در رسانه ها و جامعه می تواند موثر واقع شود
اسد اللهی فرد  در ادامه تاکید کرد: دولت و تولید کنندگان باید حمایت های لازم را به منظور استفاده از کیسه های گیاهی در فروشگاه های زنجیره ایی داشته باشند گفت : با توجه به اینکه فروشگاه های زنجیره ایی بیشترین مصرف کیسه را دارد با استفاده از کیسه های گیاهی حجم زیادی از کیسه های پلاستیکی از محیط زیست جمع می شود .

انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری