کد مطلب: 28222
  تاریخ انتشار:  1402/12/24 - 10:39


بارش باران در برخی نقاط کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز جمعه (۲۵ اسفند) از سمت غرب وارد کشور می‌شود و تا روز یکشنبه (۲۷ اسفند) سبب بارش باران در برخی نقاط کشور می شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز جمعه (۲۵ اسفند) از سمت غرب وارد کشور می‌شود و تا روز یکشنبه (۲۷ اسفند) سبب بارش باران در برخی نقاط کشور می شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود. همچنین طی این مدت در شهرهای صنعتی تهران، البرز و اصفهان افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات صبح پیش بینی می شود.

وی گفت: جمعه (۲۵ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور سبب بارش می شود.

ضیاییان افزود: شنبه (۲۶ اسفند) سامانه بارشی تقویت شده و در نیمه غربی کشور بخش‌هایی از مرکز، استان‌های گیلان، مازندران، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران وزش باد گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف می شود و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی گفت: یکشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام بر قرار است. دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، بارش در نیمه غربی کشور آغاز خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ اسفند) نیمه ابری و غبار محلی از بعدازظهر وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۱ و  حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه ( ۲۶ اسفند) به تدریج ابری در بعضی ساعاتها افزایش باد و رگبار باران گاهی رعد و برق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود طی فردا و پس فردا شهر کرد ۲-  درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱  درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها باشند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری