کد مطلب: 28015
  تاریخ انتشار:  1402/10/30 - 16:04


رتبه ۲۱ ایران به لحاظ کیفیت هوا در بین ۱۳۱ کشور

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: ایران به لحاظ کیفیت هوا در بین ۱۳۱ کشور رتبه ۲۱ و تهران به عنوان پایتخت رتبه ۱۹ آلودگی هوا را در دنیا دارد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: ایران به لحاظ کیفیت هوا در بین ۱۳۱ کشور رتبه ۲۱ و تهران به عنوان پایتخت رتبه ۱۹ آلودگی هوا را در دنیا دارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در جهت جلب مشارکت و آموزش به کودکان زنگ هوای پاک در مدرسه کودکان استثنایی  نظام مافی منطقه ۹ با حضور سوده نجفی - عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، سید محمدرحیم مرتضوی - شهردار منطقه ۹ و حلیاسادات حسینی - مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران - و جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش پرورش منطقه ۹ نواخته شد.

حلیاسادات حسینی در جمع کودکان این مدرسه با اشاره به قانون هوای پاک گفت: در این قانون به نقش شهروندان و جایگاه  ویژه آموزش و آگاه‌سازی جامعه تاکید شده است.

وی در ادامه اظهارکرد: ایران به لحاظ کیفیت هوا در بین ۱۳۱ کشور رتبه ۲۱ را دارد و تهران به عنوان پایتخت  رتبه ۱۹ آلودگی هوا را در دنیا داشته و بالغ بر ۸۱ درصد از مطالبات شهروندان موضوع آلودگی هواست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران،‌ حسینی با تاکید بر شعار «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» تصریح کرد: این عبارت بیانگر نقش موثر شهروندان است و باید همه در کنار مسئولان در جهت کاهش آلاینده‌ها گام بردارند پس استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده نکردن از خودروی شخصی، کاشت درختان پهن‌برگ، معاینه فنی خودروها را باید مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری