کد مطلب: 24121
  تاریخ انتشار:  1402/03/26 - 13:41


هشدار دوباره دبیرکل سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی

دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با رسانه‌ها در مقر این سازمان در نیویورک، خواستار مقابله سریع و جدی با تغییرات اقلیمی شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با رسانه‌ها در مقر این سازمان در نیویورک، خواستار مقابله سریع و جدی با تغییرات اقلیمی شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از دیدار با برخی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه تغییرات اقلیمی بار دیگر نسبت به پیامدهای تغییرات اقلیمی برای تمام مردم دنیا هشدار داد.

گوترش گفت: در رابطه با تغییرات اقلیمی با چشمانی باز و با سرعت در حال نزدیک شدن به یک فاجعه بزرگ هستیم. دیگر وقت بیدار شدن و تلاش در این رابطه فرا رسیده است.

او با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند فعلی، دمای کره زمین تا پایان قرن جاری ۲.۸ درجه افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: این نیز به معنی یک فاجعه بزرگ است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار کاهش ۴۵ درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای به منظور محدود کردن افزایش دما در سطح ۱.۵ درجه شد و افزود: باید نفت، گاز و زغال سنگ را در جایی که هستند رها کنیم و بر روی انرژی های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان