کد مطلب: 24070
  تاریخ انتشار:  1402/03/16 - 09:29


رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور و کاهش دما در نوار شمالی خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور و کاهش دما در نوار شمالی خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۱۶ خرداد) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ خرداد) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط غرب و خراسان شمالی و جمعه (۱۹ خرداد) در شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا شنبه(۲۰ خرداد) نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب رگبار پراکنده خواهیم داشت.  

وی ادامه داد: شدت بارش سه‌شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: در پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب در برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق فارس نیز رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و قم در ساعات بعد از ظهر تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک و از سه‌شنبه تا جمعه در شرق و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود .  

به گفته ضیاییان روزهای چهارشنبه تا جمعه به سبب نفوذ هوای خنک، کاهش دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و دریای خزر نیز از سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۷ خرداد ) نیمه‌ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۱۸ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ خرداد) اهواز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری