کد مطلب: 24028
  تاریخ انتشار:  1402/03/06 - 14:54


رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای افزودن ۴ حکم زیست‌محیطی به برنامه هفتم توسعه

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کرده‌ایم تا چهار حکم زیست‌محیطی به این برنامه اضافه شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کرده‌ایم تا چهار حکم زیست‌محیطی به این برنامه اضافه شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه (۳۰ اردیبهشت) رونمایی شد و یکی از موضوعات مطرح شده درباره آن نبود سرفصل محیط زیست و کم‌توجهی به ارزیابی زیست‌محیطی بود.علی سلاجقه در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهارکرد: سر فصل مجزایی در این برنامه برای محیط زیست وجود ندارد اما احکامی مثل ارزیابی آثار زیست‌محیطی طرح‌ها و ارزیابی راهبردی محیط زیستی در آن ذکر شده است.

وی تاکید کرد: در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا چهار حکم زیست‌محیطی به برنامه هفتم توسعه اضافه شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در دولت مصوب شد و محیط زیست در برنامه هفتم در سرفصل «کشاورزی و آب» ذکر شده است بنابراین سرفصل  «کشاورزی، آب و محیط زیست» است و درخواست کردیم که این موضوع در برنامه حفظ شود.

سلاجقه یادآور شد: با وجود نبود سرفصل محیط زیست در برنامه هفتم، اما در بندهای تحت عنوان احکام و مقرره‌ها تلاش کردیم محیط زیست دیده شود. خوشبختانه هم ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA)و ارزیابی محیط زیست استراتژیک (SEA)برای اولین بار در برنامه هفتم لحاظ شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری