کد مطلب: 23815
  تاریخ انتشار:  1402/01/17 - 10:04


خیزش گردوخاک و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک همچنین بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک همچنین بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: از امروز تا دوشنبه (۱۷ تا ۲۱ فروردین ) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است.

وی افزود: پنج‌شنبه (۱۷ فروردین) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، جمعه (۱۸ فروردین) در در شمال خراسان رضوی، شنبه و یک‌شنبه (۱۹ و ۲۰ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، شرق، ارتفاعات جنوب شرق و دوشنبه (۲۱ فروردین) در شمال غرب بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که از امروز تا دوشنبه به تناوب در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: پنج‌شنبه و شنبه (۱۷ و ۱۹ فروردین) در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود که در دامنه‌ها و ارتفاعات این استان‌ها وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ فروردین) قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۱۹ فروردین) نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ فروردین) شهرکرد با دمای صفر و ۲- درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری