کد مطلب: 22735
  تاریخ انتشار:  1401/12/20 - 10:58


پیش‌بینی زمستان‌های گرم‌تر و کوتاه‌تر در آمریکا

نتایج یک مطالعه جدید نشان‌ می‌دهد که فصل زمستان در قاره آمریکا بیشتر از هر فصل دیگری به‌ سرعت در حال گرم شدن است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان‌ می‌دهد که فصل زمستان در قاره آمریکا بیشتر از هر فصل دیگری به‌ سرعت در حال گرم شدن است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این مطالعه همچنین یادآور می‌شود که نه‌ تنها زمستان‌ها در این قاره در حال گرم‌تر شدن‌ هستند بلکه مدت زمان آن‌ها نیز کوتاه‌تر شده است.

گرچه زمستان امسال (۲۰۲۳) برخی از ایالات در آمریکا از جمله کالیفرنیا، شاهد توفان زمستانی، کولاک و یخبندان بی‌سابقه بوده اما از سوی دیگر در سایر ایالت‌ها مانند نیویورک، مریلند، کارولینای شمالی، اوهایو، تگزاس و آرکانزاس، دمای هوا پیش از موعد بالا رفته و با اینکه هنوز نزدیک به یک ماه تا فرا رسیدنِ فصل بهار در نیم‌کره شمالی باقی مانده است، بخش‌هایی از آمریکا از همین حالا با نشانه‌های آغاز فصل بهار روبرو شده‌اند، واقعیتی که به گفته کارشناسان از پیامدهای تغییرات اقلیمی خبر می‌دهد.

زمستان‌های گرم می‌توانند خشکسالی را تشدید کنند و این امر باعث ویرانی محصولات و باغ‌ها می‌شود.

یک گروه تحقیقاتی با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها می‌گوید میانگین دمای زمستان در سراسر ایالات متحده از سال ۱۹۷۰ تاکنون، ۳.۲ درجه فارنهایت افزایش یافته است. در مقایسه، میانگین دمای تابستان در طول همان زمان ۲.۳ درجه فارنهایت افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد مناطق آمریکا نسبت به سال ۱۹۷۰ میلادی، هفت روز زمستانی با دمای بالاتر از حد طبیعی را تجربه می‌کنند. بارش برف زمستانی در بسیاری از شهرها رو به کاهش است. در واقع آخرین تحقیقات نشان می‌دهد نه‌تنها زمستان‌ها در حال گرم‌تر شدن‌اند، بلکه مدت زمان آن‌ها هم کوتاه‌تر شده است.

این امر تا حدودی به این دلیل است که قطب شمال سه تا چهار برابر روند موجود در سایر مناطق جهان در حال گرم شدن است. به عبارت دیگر، یخچال جهانی ما در حال گرم شدن است و هوای بسیار سرد قطب شمال به سمت جنوب منتقل نمی‌شود.

زمستان امسال هفدهمین زمستان گرم ثبت‌شده در تاریخ سراسر ایالات متحده بود. کارشناسان درباره افزایش شدت و تکرار اتفاقات شدید آب‌وهوایی هشدار داده‌اند و گفته‌اند که موج گرمای ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، مقابله با آتش‌سوزی‌ها را در این منطقه دشوار کرده است.

همچنین مجله جهان ارتباطات و محیط زیست سال ۲۰۲۲ در یک مطالعه نشان داد آنچه در منابع رسمی «گرمای خطرناک» نام‌گذاری شده است به احتمال زیاد در دهه‌های آینده حداقل سه برابر خواهد شد. این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که با بدتر شدن وضعیت اقلیمی، اکثر مناطق جهان تحت تاثیر قرار می‌گیرند.  

در بسیاری از شهرهای ثروتمند در مناطق معتدل جهان که نزدیک خط استوا قرار دارند، دمای هوا به بیش از ۳۹ درجه سانتی‌گراد رسیده و رطوبت افزایش یافته است. آمارها نشان می‌دهند تا اواسط همین قرن، چنین روزهای گرم و خطرناکی ۲۰ تا ۵۰ بار در سال تکرار خواهند شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان