کد مطلب: 22254
  تاریخ انتشار:  1401/08/25 - 11:02


پیشرفت‌های دانش‌بنیان ایران در حوزه محیط زیست علیرغم تحریم‌ها

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علیرغم تحریم‌ها پیشرفت‌های دانش‌بنیان گسترده‌ای در حوزه محیط زیست به‌ویژه در حوزه سازگاری در ایران صورت گرفته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علیرغم تحریم‌ها پیشرفت‌های دانش‌بنیان گسترده‌ای در حوزه محیط زیست به‌ویژه در حوزه سازگاری در ایران صورت گرفته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی سلاجقه در دیدار با سامح شکری - وزیر امورخارجه مصر و رییس ستاد برگزاری بیست و هفتمین نشست تغییر اقلیم - ضمن تشکر از برگزاری شایسته کاپ ۲۷ گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و عدم تحقق کامل اهداف ایران برای برنامه‌های تغییر اقلیم، پیشرفت‌های دانش‌بنیان گسترده‌ای در حوزه محیط زیست به‌ویژه در حوزه سازگاری در ایران صورت گرفته است.

وی افزود: دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان را در اولویت قرارداده است. در این راستا ایران میزبان نشست وزرای محیط زیست در تابستان سال گذشته بود و در اعلامیه تهران بر ضرورت تشکیل سازمان همکاری‌های منطقه‌ای و صندوق محیط زیست منطقه‌ای تاکید شده است.

در بخش دیگری از این نشست سامح شکری - وزیر امورخارجه مصر و رییس ستاد برگزاری بیست و هفتمین نشست تغییر اقلیم - گفت: حضور هیات ایرانی در سطح معاون رییس جمهوری در این کنفرانس نشان دهنده اهمیت موضوع تغییر اقلیم و روابط دو کشور است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی بعد از موافقتنامه پاریس و بسته گلاسکو اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شکری با اشاره به همکاری ایران و مصر از طریق عضویت درگروه‌های ۷۷ و چین و همسویی منافع دو کشور در بسیاری از موارد تصریح کرد:  برای دستیابی به اهداف کنوانسیون انعطاف کلیه کشورها ضروری است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری