کد مطلب: 18308
  تاریخ انتشار:  1400/08/11 - 10:53


وعده آلمان برای به صفر رساندن انتشار کربن

آنگلا مرکل نیز در سخنرانی خود در این اجلاس که در گلاسکو اسکاتلند برگزار می‌شود ضمن تاکید بر این هدف‌گذاری از برنامه قیمت‌گذاری جهانی برای انتشار گازهای گلخانه‌ای حمایت کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واپسین سخنرانی رسمی خود در اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی "کوپ ۲۶" که در گلاسگو در حال برگزاری است، تلاش دولت‌ها برای دست یافتن به اهداف زیست‌محیطی را ناکافی دانست و تاکید کرد که باید صنایع را به استفاده از فناوری برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای سوق داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
برخی از سیاستمداران بلندپایه جهان در دومین روز از اجلاس بین‌المللی اقلیمی موسوم به کوپ ۲۶ (COP۲۶) خواستار پایبندی جهانی به هدف‌گذاری کنفرانس اقلیمی پاریس برای محدود کردن گرمایش زمین به حداکثر یک و نیم درجه سانتیگراد شدند.

آنگلا مرکل نیز در سخنرانی خود در این اجلاس که در گلاسکو اسکاتلند برگزار می‌شود ضمن تاکید بر این هدف‌گذاری از برنامه قیمت‌گذاری جهانی برای انتشار گازهای گلخانه‌ای حمایت کرد.

او از همه کشورهای جهان خواست با جدیت بیشتری برای مقابله با گرمایش زمین اقدام کنند و تاکید کرد که هنوز اهداف و تعهدات کنفرانس سال ۲۰۱۵ در پاریس تحقق نیافته‌اند.

مرکل با بیان این که کشورهای صنعتی در این مسیر مسئولیت ویژه‌ای بر عهده دارند افزود بر همین اساس آلمان آماده است سهم خود را در این کار ادا کند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا یک دهه دیگر به نسبت سال ۲۰۱۹ تا ۶۵ درصد کاهش دهد و تا سال ۲۰۴۵ به صفر برساند.

آلمان قصد دارد در کنار پیشبرد و گسترش پروژه‌هایی مانند حفاظت از جنگل‌ها وارد مشارکت در پروژه‌هایی در زمینه انرژی با آفریقای جنوبی شود که از طریق آنها خاتمه دادن به استفاده از نیروگاه‌های زغال سنگی تسریع شود.

صدراعظم آلمان از سیاست قیمت‌گذاری جهانی برای انتشار گاز دی اکسید کربن پشتیبانی کرد و گفت با تلاش دولت‌ها به تنهایی کار زیادی پیش نخواهد رفت و مسئله یک تحول گسترده در زندگی و اقتصاد است.

او می‌گوید از طریق این قیمت‌گذاری می‌تواند صنایع را به این سمت سوق داد که بهترین مسیرهای فن‌آورانه برای رسیدن به توقف انتشار گازهای گلخانه‌ای را بیابند.

این سیاست که بانک جهانی هم آن را ضروری اما ناکافی ارزیابی می‌کند بر این پایه استوار است که با توجه به هزینه‌های تغییرات اقلیمی برای همه بخش‌ها، قیمت‌گذاری انتشار کربن می‌تواند تغییراتی در الگوی تولید و مصرف ایجاد کند که در نهایت انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان