کد مطلب: 17620
  تاریخ انتشار:  1400/04/09 - 11:02


«نذر آب» برای مقابله با خشکسالی در مناطق جنوب شرقی کشور

رییس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه امسال چهارمین سالی است که هلال احمر در مناطق جنوب شرقی خدمت می‌کند.

رییس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه امسال چهارمین سالی است که هلال احمر در مناطق جنوب شرقی خدمت می‌کند، گفت: هلال احمر به دنبال زنده کردن فرهنگ آبرسانی است تا با مشارکت مردم کارهای بزرگی بتواند انجام دهد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد نصیری ضمن اشاره به تغییرات اقلیمی که همه کشورها درگیر آن هستند، گفت: ایران در اقلیم خشک قرار دارد و امسال خشکسالی و قحطی آب و برق برای همه ملموس است که در جنوب شرقی ایران خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی گفت: هلال احمر وظیفه دارد در هنگام آسیب‌ها به کمک بیاید و خشکسالی نیز از جمله آسیب‌هایی است که هلال احمر برای آن فعالیت می‌کند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال چهارمین سالی است که هلال احمر در مناطق جنوب شرقی خدمت می‌کند تصریح کرد: هلال احمر با هدف رساندن آب آشامیدنی سالم به مردم و احشام به این مناطق رفت تا بتواند جلوی جابجایی جمعیت و حاشیه نشینی را بگیرید که با همکاری خیرین و مشارکت مردمی با ۱۱.۵ میلیارد هزینه در سال گذشته انجام شد و امسال نیز ادامه دارد.

وی از سه خدمات هلال احمر یاد کرد و گفت: اولین خدمت رسانی برای آب بود و احیای قنات، ایجاد چاه‌های جدید، خطوط انتقال آب و سلامت بهداشت و تغذیه از جمله خدمات هلال احمر به این مناطق بوده است.

نصیری با اشاره حمایت از ۱۶ منطقه‌ی چهار استان جنوب شرقی ایران اذعان کرد: آن چیزی که در این مناظق انجام می‌شود توسط متولیان تعیین شده که البته براساس توافق نامه‌هایی صورت گرفته است.

وی آبرسانی را از جمله کارهای خیر متداول در ایران معرفی کرد و ضمن اشاره به کمرنگی آن در سالهای اخیر خاطرنشان کرد: هلال احمر به دنبال زنده کردن فرهنگ آبرسانی است تا با مشارکت مردم کارهای بزرگی بتواند انجام دهد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب