کد مطلب: 1600
  تاریخ انتشار:  1393/11/21 - 09:47


قزل آلای خال قرمز نماد سالن استان تهران در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به ارتقای مدیریت محیط زیست کشور از طریق خلق فرصتها و معرفی نقاط قوت در سطوح ملی و بین المللی را یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست دانست.


به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد هادی حیدرزاده در نشست هم اندیشی صاحبان صنایع، شرکتها و سازمانهای شرکت کننده استان تهران در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست که عصر روز گذشته در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد اظهار داشت: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست فرصت مغتنمی برای معرفی قابلیت ها و فعالیت های خدماتی، صنعتی و کشاورزی منطبق بر توسعه پایدار و سازگار با محیط زیست بوده و می تواند روابط موثری در عرصه های ملی و بین المللی در این حوزه ایجاد نماید.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد و حمایت از فرصت های کار آفرینی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش محیط زیست کشور گفت: توجه به کارآفرینی و گسترش علوم و فن آوریهای نوین زیست محیطی در راستای ارتقا محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به نحوه حضور مجموعه محیط زیست استان تهران در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اشاره کرد و تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران امسال به همراه بخشی از صنایع، سازمانها و شرکتهای واقع در استان بصورت یکپارچه در سالن 40 حضور مقتدر و جدی خواهد داشت.

وی در این نشست با بیان اهمیت رعایت و اعمال مدیریت سبز در غرفه های نمایشگاهی خصوصا غرف واقع در سالن 40 افزود: توصیه می کنم مجموعه های شرکت کننده ضمن ارائه محتوای مناسب زیست محیطی به عدم مصرف ظروف پلاستیکی و نیز بهینه سازی مصرف انرژی در غرفه ها نگاه ویژه ای داشته باشید.

حیدر زاده در بخشی از سخنان خود به ماهی قزل آلای خال قرمز به عنوان نماد استان تهران در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه پارک ملی لار از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران بوده و زیستگاه اصلی این گونه نیز پارک ملی لار می باشد بر همین اساس ماهی قزل آلای خال قرمز به عنوان نماد استان تهران معرفی شده و پیشنهاد می کنم شرکت کنندگان در غرفه آرایی ، محصولات و اقلام توزیعی و پوستر های خود نماد ماهی قزل آلای خال قرمز را به عنوان نماد استان تهران در نظر داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با اشاره به موضوع کم آبی در تهران، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه، به دلیل میزان بسیار کم بارش های پاییزه و زمستانه در تهران وضعیت منابع آبی نامناسب است ، یکی از موضوعات محوری و اساسی در این نمایشگاه می تواند مسئله بحران کم آبی باشد.
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان