کد مطلب: 15665
  تاریخ انتشار:  1399/11/06 - 13:04


برگزاری اجلاس مجازی مبارزه با تغییرات اقلیمی به میزبانیِ هلند

پیش از اجلاس بیش از ۳۰۰۰ محقق از سراسر جهان، رهبران کشورها را تحت فشار قرار دادند تا از مردم در برابر اثرات گرم شدن کره زمین بهتر محافظت کنند.

مذاکرات سطح بالا با موضوع مبارزه با تغییرات اقلیمی و با هدف ارائه راه حل ها و برنامه های عملی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۳۰، به میزبانی هلند برگزار می شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این اجلاس به صورت مجازی خواهد بود و طی آن همچنین ایالات متحده با پیوستن به مذاکرات به منظور بررسی روش هایی برای حفظ سلامت مردم و وضعیت اقتصادی در برابر تاثیرات گرم شدن کره زمین، بازگشت خود به مبارزه جهانی علیه تغییرات آب و هوایی را اعلام خواهد کرد.

کمتر از یک هفته پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده از بازگشت این کشور به قرارداد آب و هوایی پاریس خبر داد، جان کری نماینده ویژه او در امور آب و هوا در اجلاس سازگاری اقلیمی حضور خواهد یافت و به معاون نخست وزیر چین، نخست وزیر آلمان، رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر انگلیس و دیگر رهبران ملحق می شود.

پیش از اجلاس بیش از ۳۰۰۰ محقق از سراسر جهان، رهبران کشورها را تحت فشار قرار دادند تا از مردم در برابر اثرات گرم شدن کره زمین بهتر محافظت کنند.

محققان در بیانیه ای اظهار کردند: جهان ما که به سرعت در حال گرم شدن است در حال حاضر دچار بحران های جدی ناشی از خشکسالی شدید، آتش سوزی، موج گرما، سیل، طوفان های استوایی مخرب و سایر حوادث شدید شده است.

مرکز جهانی سازگاری اقلیمی نیز (GCA) اعلام کرد: تغییر آب و هوا می تواند تولید جهانی غذا را تا ۳۰ درصد کاهش دهد و طغیان دریا و وقوع طوفان می تواند صدها میلیون نفر از ساکنان شهرهای ساحلی را از خانه های خود متواری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بان کی مون رئیس این مرکز و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد گفت: برای تغییرات اقلیمی هیچ واکسنی وجود ندارد. این تغییرات خیلی سریع‌تر از آن‌چه تصور می‌کنیم اتفاق می‌افتد و تاب آوری در برابر این تغییرات یک امر واجب و ضروری است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان