کد مطلب: 13985
  تاریخ انتشار:  1399/07/29 - 12:45


تنوع زیستی و کاستن از تأثیر منفی تغییرات اقلیمی

مسئولان بسیاری از کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند تا زیست‌بوم‌های طبیعی را احیا کنند و همزمان با گرمتر شدن زمین جان تازه‌ای به آنها بدهند.

مسئولان بسیاری از کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند تا زیست‌بوم‌های طبیعی را احیا کنند و همزمان با گرمتر شدن زمین جان تازه‌ای به آنها بدهند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در کوهستان‌های غربی رومانی پلی را برای عبور خرس‌ها ساخته‌اند، اما گرگ و سیاه‌گوش، و گوزن و گراز هم از آن می‌گذرند تا از فراز یک بزرگراه بگذرند و از یک زیستگاه به زیستگاه دیگری بروند.

کریستیان رموس پاپ، مدیر سازمان ملّی حیات وحش و مناظر طبیعی رومانی می‌گوید که این پل بخشی از پروژه‌های اتحادیهٔ اروپا برای حفاظت از محیط زیست در برابر تغییرات آب‌وهوایی است.

او معتقد است که : «تاریخ مدرن ما،‌ به‌لحاظ ایجاد زیرساخت‌های پایدار، از اینجا آغاز می‌شود،‌ چون این اولین پلی است که برای گوشتخواران بزرگ و دیگر جانوران در رومانی ساخته شده است.»

این پل عریض که در واقع ۸۰ متر پهنا دارد،‌ برای عبور خرس‌ها مناسب است چون اگر پل به‌اندازهٔ کافی عریض باشد جانور مدتی رویش می‌ماند و عبورومرور و حرکات اطراف را زیر نظر می‌گیرد، تا مطمئن شود که این محدوده امن است و بعد از پل رد ‌شود.

این پل برای آن ساخته شده که جاده‌ها مراتع طبیعی را بخش‌بندی نکنند و حیوانات بتوانند آزادانه و بدون برخورد با آدمی در طبیعت حرکت کنند. ساخت آنها نوعی سرمایه‌گذاری است و زیست‌بومی می‌سازد که با‌توجه به تغییرات اقلیمی توجیه اقتصادی دارد.

از سوی دیگر مسئولان رومانی تلاش کرده‌اند تا نژاد گاومیش اروپایی را به این منطقه بیاورند چراکه حضور این جانوران، زیست‌بومی برای صدها گونهٔ جانوری دیگر فراهم می‌کند.

تغییرات آب‌وهوایی تنوع ‌زیستی را شدیدا به‌خطر انداخته، اما از سوی دیگر تنوع هرچه بیشتر گونه‌های جانوری تأثیرات گرم شدن زمین را محدود می‌کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی