کد مطلب: 1143
  تاریخ انتشار:  1392/11/06 - 08:55


شهردار منطقه 18 خبر داد :

در برخورد با صنایع آلاینده منطقه 18 اغماض نخواهد شد / افتتاح بزرگترین بازار گل جنوب غرب تهرن در آینده ایی نزدیک

شهردار منطقه 18 از راه اندازی بزرگترین بازار گل جنوب غرب تهران در آینده ایی نزدیک خبر داد .

شهردار منطقه 18 تهران گفت : حریم پایتخت به عنوان تنفسگاه این کلانشهرتلقی شده واجازه نمیدهم با انجام ساخت وساز بی رویه مورد تعدی و تجاوز قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران IENA ؛ وحید نوروزی  درهمایش نسل سالم در گروی محیط زیست سالم که به مناسبت هفته هوای پاک ،  عصر روز گذشته در منطقه 18 شهرداری تهران برگزار شد گفت : مدیریت محیط زیست سالم در گرو مدیریتی منطقه ایی و محله محور است و در غیر اینصورت محیط زیست در سطح کلان با چالشی جدی روبرو خواهد شد ، از اینرو محله محوری مورد تاکید شهردار تهران قرار گرفته و در منطقه 18 نیز بطور خاص پیگیری خواهد شد .

فعالیت 250 واحد الاینده در منطقه 18

وی از فعالیت 250 واحد آلاینده در سطح منطقه 18 شهرداری تهران خبر داد و افزود : با توجه به اینکه 70 درصد آلودگی هوا را منابع متحرک و 30 درصد را منابع ساکن از جمله کارخانجات و واحدهای آلاینده تشکیل میدهند و به جرات میتوان گفت پس از خودورها به عنوان متهم ردیف اول ، صنایع و واحدهای الاینده متهم ردیف دوم آلودگی هوا محسوب میشوند .
به گفته وی این تعداد واحد صنعتی آلاینده شامل ، واحدهای ریخته گری ، آبکاری ، صنایع بزرگ است که در منطقه 18 فعالیت دارند و به شدت سلامت و محیط زیست منطقه را به مخاطره انداخته است .
وی از تعطیلی بزرگترین واحد آلاینده منطقه 18 ( کارخانه ایرفو) در هفته های گذشته خبر داد و گفت : تنها یک کوره فعال این واحد ، روزانه از طریق استفاده از 80 تن چدن مقادیر بسیار زیادی فلزات سنگین را وارد هوای منطقه میکرد ،
شهردار منطقه 18 تاکید کرد : ازجمله اولویتهای کاری مهمی که شهردارمحترم تهران به اینجانب محول ودرحکم انتصابم آورده،حفظ محیط زیست وتلاش درجهت کاهش آلاینده ها، داشتن شهری سالم وعاری ازمعضلات زیست محیطی است ، از اینرو در برخورد با واحدهای آلاینده ایی که جان و سلامت شهروندان را به خطر انداخته اند اغماض نخواهد شد ، به واقع معتقدم با صنایع چکشی برخورد نشود ، اما صنایع باید به منظور حفظ سلامت شهروندان بیشترین سرمایه گذاری را در بخش کاهش آلایندگی واحد های خود داشته باشند.
حریم شهر تهران با ساخت و سازهای بی رویه مورد تعدی قرار نخواهد گرفت

نوروزی اظهار داشت: حریم پایتخت به عنوان تنفسگاه این کلانشهرتلقی شده و نباید با انجام ساخت وساز بی رویه مورد تعدی و تجاوز قرار گیرند ، قرار نیست ریه های شهر تهران به بهانه درآمد زایی و ایجاد رونق مورد حمله قرار گیرند ، لذا دو ناحیه از منطقه 18دربخش حریم شهرداری پایتخت واقع شده که بطورجددرآنها با هرگونه ساخت وسازغیر مجازبرخورد میشود و حریم منطقه 18 تهران را به عنوان ریه های تنفسی منطقه حفظ خواهیم کرد .
شهردار منطقه 18 با اشاره به ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در منطقه گفت : اکنون فضای سبز منطقه 18 حدود 14.5 متر مربع است که با برنامه ریزی صورت گرفته در زمینه افزایش فضای سبز منطقه ،این سرانه افزایش چشمگیری خواهد یافت .

نوروزی از راه اندازی دفتر مستقل محیط زیست در شهرداری منطقه 18 خبر داد و گفت : فعالیت های حوزه محیط زیست در منطقه گسترده تر خواهد شد ،در نتیجه تمامی پروژه های عمرانی ، فنی الزاما با پیوست زیست محیطی انجام خواهند گرفت .
وی همچنین با اشاره به مرگ و میر سالانه 4 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا گفت بازار بزرگ گل جنوب غرب تهران به زودی به بهره برداری خواهد رسید ، تلاش میکنیم به جای انکه منطقه به محل خرید و فروش پرنده و حیوانات معروف شود ، به منطقه ایی با بازار وسیع گل معروف شود .
وی تصریح کرد : تا زمانیکه بنده به عنوان شهردار منطقه مشغول انجام وظیفه هستم ، اجازه نخواهم داد تابه اندازه ذره ای،سلامت شهروندان باساماندهی وانتقال صنایع آلاینده وبازارهای دارای فعالیت مضرزیست محیطی به این بخش از پایتخت تهدید شود .
وی با اشاره به وضعیت بسیار بحرانی آلودگی هوا گفت : اعلام آمادگی میکنیم که در پروژههای کاهش آلودگی هوا که در شهرداری تهران تدوین و ارایه میشود همکاری خواهیم کرد ، اما مسئولان توجه داشته باشند که در سطح ملی و استانی با دغدغه کاهش آلودگی هوا به سلامت شهروندان بیاندیشند .
قانون هوای پاک از نان شب برای شهروندان واجب تر است

نوروزی با اشاره به گفته های اخیر رئیس سازمان محیط زیست در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه کودکان شهر تهران را ترک کنند گفت : تهران شهر زندگیست و با عزم ملی و مدیریت ملی شهری پاک و با نشاط خواهد شد این در حالیست که قانون هوای پاک از نان شب برای مردم تهران واجب تر است تا کارهای موازی و بیهوده برای کاهش الودگی هوا ساماندهی شود چرا که شهروندان حق حیات دارند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (1)
 خوب شاهدیم که با حضور مشاور محترم شهردار جناب آقای دکتر شاعری در جایگاه معاونت محیط زیست شهرداری برنامه ها برای همه شهرداری های مناطق به صورت جدی دنبال می شود. به جناب دکتر قالیباف به خاطر حسن انتخابشان تبریک می گوییم. حضور دکتر شاعری بارقه امید را برای مقابله با آلودگی هوای پایتخت تقویت نمود.
شناسه: 1199
حسین سرمد
7 بهمن 1392 ساعت 07:19
0
0
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری