کد مطلب:1143
تاریخ انتشار:6 بهمن 1392 ساعت 08:55
چاپ چاپ

شهردار منطقه 18 خبر داد :

در برخورد با صنایع آلاینده منطقه 18 اغماض نخواهد شد / افتتاح بزرگترین بازار گل جنوب غرب تهرن در آینده ایی نزدیک

شهردار منطقه 18 از راه اندازی بزرگترین بازار گل جنوب غرب تهران در آینده ایی نزدیک خبر داد .

شهردار منطقه 18 تهران گفت : حریم پایتخت به عنوان تنفسگاه این کلانشهرتلقی شده واجازه نمیدهم با انجام ساخت وساز بی رویه مورد تعدی و تجاوز قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران IENA ؛ وحید نوروزی  درهمایش نسل سالم در گروی محیط زیست سالم که به مناسبت هفته هوای پاک ،  عصر روز گذشته در منطقه 18 شهرداری تهران برگزار شد گفت : مدیریت محیط زیست سالم در گرو مدیریتی منطقه ایی و محله محور است و در غیر اینصورت محیط زیست در سطح کلان با چالشی جدی روبرو خواهد شد ، از اینرو محله محوری مورد تاکید شهردار تهران قرار گرفته و در منطقه 18 نیز بطور خاص پیگیری خواهد شد .
وی از فعالیت 250 واحد آلاینده در سطح منطقه 18 شهرداری تهران خبر داد و افزود : با توجه به اینکه 70 درصد آلودگی هوا را منابع متحرک و 30 درصد را منابع ساکن از جمله کارخانجات و واحدهای آلاینده تشکیل میدهند و به جرات میتوان گفت پس از خودورها به عنوان متهم ردیف اول ، صنایع و واحدهای الاینده متهم ردیف دوم آلودگی هوا محسوب میشوند .
به گفته وی این تعداد واحد صنعتی آلاینده شامل ، واحدهای ریخته گری ، آبکاری ، صنایع بزرگ است که در منطقه 18 فعالیت دارند و به شدت سلامت و محیط زیست منطقه را به مخاطره انداخته است .
وی از تعطیلی بزرگترین واحد آلاینده منطقه 18 ( کارخانه ایرفو) در هفته های گذشته خبر داد و گفت : تنها یک کوره فعال این واحد ، روزانه از طریق استفاده از 80 تن چدن مقادیر بسیار زیادی فلزات سنگین را وارد هوای منطقه میکرد ،
شهردار منطقه 18 تاکید کرد : ازجمله اولویتهای کاری مهمی که شهردارمحترم تهران به اینجانب محول ودرحکم انتصابم آورده،حفظ محیط زیست وتلاش درجهت کاهش آلاینده ها، داشتن شهری سالم وعاری ازمعضلات زیست محیطی است ، از اینرو در برخورد با واحدهای آلاینده ایی که جان و سلامت شهروندان را به خطر انداخته اند اغماض نخواهد شد ، به واقع معتقدم با صنایع چکشی برخورد نشود ، اما صنایع باید به منظور حفظ سلامت شهروندان بیشترین سرمایه گذاری را در بخش کاهش آلایندگی واحد های خود داشته باشند.
نوروزی اظهار داشت: حریم پایتخت به عنوان تنفسگاه این کلانشهرتلقی شده و نباید با انجام ساخت وساز بی رویه مورد تعدی و تجاوز قرار گیرند ، قرار نیست ریه های شهر تهران به بهانه درآمد زایی و ایجاد رونق مورد حمله قرار گیرند ، لذا دو ناحیه از منطقه 18دربخش حریم شهرداری پایتخت واقع شده که بطورجددرآنها با هرگونه ساخت وسازغیر مجازبرخورد میشود و حریم منطقه 18 تهران را به عنوان ریه های تنفسی منطقه حفظ خواهیم کرد .
شهردار منطقه 18 با اشاره به ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در منطقه گفت : اکنون فضای سبز منطقه 18 حدود 14.5 متر مربع است که با برنامه ریزی صورت گرفته در زمینه افزایش فضای سبز منطقه ،این سرانه افزایش چشمگیری خواهد یافت .

نوروزی از راه اندازی دفتر مستقل محیط زیست در شهرداری منطقه 18 خبر داد و گفت : فعالیت های حوزه محیط زیست در منطقه گسترده تر خواهد شد ،در نتیجه تمامی پروژه های عمرانی ، فنی الزاما با پیوست زیست محیطی انجام خواهند گرفت .
وی همچنین با اشاره به مرگ و میر سالانه 4 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا گفت بازار بزرگ گل جنوب غرب تهران به زودی به بهره برداری خواهد رسید ، تلاش میکنیم به جای انکه منطقه به محل خرید و فروش پرنده و حیوانات معروف شود ، به منطقه ایی با بازار وسیع گل معروف شود .
وی تصریح کرد : تا زمانیکه بنده به عنوان شهردار منطقه مشغول انجام وظیفه هستم ، اجازه نخواهم داد تابه اندازه ذره ای،سلامت شهروندان باساماندهی وانتقال صنایع آلاینده وبازارهای دارای فعالیت مضرزیست محیطی به این بخش از پایتخت تهدید شود .
وی با اشاره به وضعیت بسیار بحرانی آلودگی هوا گفت : اعلام آمادگی میکنیم که در پروژههای کاهش آلودگی هوا که در شهرداری تهران تدوین و ارایه میشود همکاری خواهیم کرد ، اما مسئولان توجه داشته باشند که در سطح ملی و استانی با دغدغه کاهش آلودگی هوا به سلامت شهروندان بیاندیشند .
نوروزی با اشاره به گفته های اخیر رئیس سازمان محیط زیست در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه کودکان شهر تهران را ترک کنند گفت : تهران شهر زندگیست و با عزم ملی و مدیریت ملی شهری پاک و با نشاط خواهد شد این در حالیست که قانون هوای پاک از نان شب برای مردم تهران واجب تر است تا کارهای موازی و بیهوده برای کاهش الودگی هوا ساماندهی شود چرا که شهروندان حق حیات دارند.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/1143