کد مطلب: 1079
  تاریخ انتشار:  1392/10/21 - 15:49


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد:

تأثیرخروج خودروهای فرسوده بر کاهش آلودگی هوا

خودروها در شهرهای مختلف به ویژه تهران که زمینه تشدید آلودگی هوا را فراهم کرده است.
download خودروهای فرسوده

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروهای فرسوده سال هاست لطمه بزرگی به محیط زیست کشور وارد می کنند و باید برای از رده خارج کردن آن ها فکری اساسی صورت گیرد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از "تهران سما" به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناصری افزود: سال هاست بحث از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کشور مطرح است اما همچنان شاهد تردد این خودروها در شهرهای مختلف به ویژه تهران هستیم که زمینه تشدید آلودگی هوا را فراهم کرده است.
وی با تأکید بر این که موضوع جایگزینی این خودروها باید به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید با تصویب قوانین مورد نیاز تلاش کنند تا این خودروها هر چه سریع تر از رده خارج شوند.
حجت الاسلام ناصری در خصوص خودروهای فرسوده ناوگان تاکسیرانی تهران نیز تصریح کرد: باید با ایجاد مشوق های لازم از قبیل تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره، زمینه خروج تاکسی های فرسوده را فراهم کنیم.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آلودگی هوا، علاوه بر بحث خروج خودروهای فرسوده در سایر زمینه ها همچون تولید سوخت استاندارد، بازنگری در فعالیت صنایع آلاینده و ساماندهی مصرف سوخت خانگی باید برنامه ریزی های جدید شکل بگیرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری