کد مطلب: 971
  تاریخ انتشار:  1392/09/27 - 11:50


دومین منطقه تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان تهران سرشماری شد+ عکس

منطقه حفاظت شده جاجرود نیازمند افزایش امکانانت و تجهیزات و محیط‌بان جدید برای ارتقاء امنیت است.
download پارک ملی خجیر و سرخه حصار/عکس:‌هوژن تقوی

مشاور محیط طبیعی و تنوع زیستی مدیر کل محیط زیست استان تهران اعلام کرد: سرشماری پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود نشان می‌دهد که وضعیت در این پارک‌ها نسبتا مطلوب است.
مهندس محمد حسینی امامی - مشاور محیط طبیعی و تنوع زیستی مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، افزود:‌با کمک تیم ویژه سرشماریه استان تهران و محیط‌بانان مجموعه‌ی منطقه تحت حفاظت جاجرود شامل پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود مورد سرشماری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این سرشماری در قالب 15 گروه از 15 مسیر مختلف انجام شد گفت: در این سرشماری تقریبا کل این منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت که بررسی‌های انجام شده در مقایسه با سرشماری قبلی صورت گرفته نشان می‌دهد وضعیت جمعیت حیات وحش در پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار نسبتا مطلوب است اما در منطقه حفاظت شده جاجرود باید نیرو و امکانات جدید اضافه شود تا وضعیت حفاظت ارتقاء یابد.
به گفته‌ی مهندس محمد حسینی امامی در این سرشماری از دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌ محیط زیست در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که همکاری خوبی با اداره کل محیط زیست استان تهران داشته‌اند استفاده شده است.
مشاور محیط طبیعی و تنوع زیستی مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه نخستین سرشماری توسط تیم ویژه سرشماری اداره کل محیط زیست استان تهران در پارک ملی لار انجام شد افزود: برابر گزارش‌های محیط‌بانان در پارک ملی خجیر پلنگ رویت شده است که کارشناسان محیط زیست در تلاشند تا آثار رویت پلنگ را ثبت کنند.
وی با تاکید براینکه بررسی انجام شده در منطقه جاجرود نشان می‌دهد امنیت پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌ حصار مطلوب بوده است تصریح کرد در عین حال منطقه حفاظت شده جارجرود نیازمند افزایش امکانانت و تجهیزات و محیط‌بان جدید برای ارتقاء امنیت است.
مهندس حسینی‌ امامی خاطرنشان کرد در سرشماری صورت گرفته در این منطقه جمعیت‌های قوچ و میش، کل و بز، آهو، گرگ، کفتار و پرنده‌های وحشی مانند عقاب و کبک مشاهد شد همچنین جمعیت مطلوبی از پرندگان مهاجر نیز هم اکنون در سد ماملو در حال زمستان‌گذرانی هستند.

 

 

 

 

عکس‌ها: هوژن تقوی

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (1)
 با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی تلاشگران عرصه محیط زیست و طبیعت.متاسفانه در این سرشماری ها تلاش‌های زیادی صورت می‌گیره اما در نهایت بازی با اعداد شروع میشه نمونه‌های زیادی دارم که جمعیت منطقه‌ای از لحاظ کل و میش به زحمت 400 راس می‌رسه اما 4000 عنوان میشه و بعد از این سرشماری‌ها پروانه شکار پشت پروانه شکار برای اون منطقه صادر میشه و به واقع منطقه به معنای واقعی نیست و نابود میشه. امید آن را داریم با تدابیر دولت تدبیر و امید وضعیت زیست‌محیطی کشورمون سر و سامون بگیره.
شناسه: 1221
محمد
19 بهمن 1392 ساعت 08:24
0
2
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان