کد مطلب: 949
  تاریخ انتشار:  1392/09/23 - 13:29


توسعه مترو اولویت نخست تهران است

برای داشتن محیط پاک و کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی باید الگوی فراگیر مدیریت تولید و مصرف مورد بازنگری قرار گیرد.
download مترو

رییس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه پایدار شهری بیش از آن که ماهیت پروژه‌ای داشته باشد، ماهیت جریانی و پروسه‌ای دارد و عمدتا ریشه در تثبیت ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی در شهر دارد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، مهندس محمد حقانی افزود: پروژه‌های اجراشده با ماهیت رشد فیزیکال در تهران پیشرفت خوبی داشته‌اند و در این میان اولویت‌بندی در ابعاد پروژه‌های شهری و نسبتا منطقی آنها با توسعه پایدار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اعلام اینکه با وجود تمام پروژه‌های اجراشده، شهر تهران بیمار است و باید نسبت به درمان آن اقدام شود، تأکید کرد: تکیه بر دانش و تجربه، نگاه کارشناسی‌شده و منطبق بر برنامه‌ریزی‌های شهری و اداره شهر مبتنی بر توسعه پایدار شهری، ازجمله راه‌های درمان این شهر بیمار است.
رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دست‌یابی به توسعه پایدار قبل از هر چیز نیازمند تغییر در رفتار شبکه‌های اجتماعی و گسترش تعهد و التزام به اخلاق زیست‌محیطی است، اظهار کرد: برای داشتن محیط پاک و کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی باید الگوی فراگیر مدیریت تولید و مصرف مورد بازنگری قرار گیرد.
حقانی با بیان اینکه سازگاری عوامل تولید با انسان و طبیعت به‌عنوان یک اصل‌ مهم باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از وظایف اساسی شورای شهر چهارم تبیین و تدوین برنامه زیست‌محیطی پایتخت در تعامل با دولت و دیگر نهادهای تأثیرگذار است.
وی با تأکید بر اینکه بدون اخلاق زیست‌محیطی، پیشرفته‌ترین قوانین و مقررات و بهترین برنامه‌ها و پروژه‌ها نمی‌تواند جامعه را به سمت توسعه پایدار سوق دهد، اضافه کرد: توسعه پایدار تنها هنگامی تحقق می‌یابد که آگاهی‌های شهروندان از سرنوشت شهرشان ارتقایافته و مشارکت ایشان به صورت جدی جلب شود.
حقانی با تأکید بر اینکه توسعه ناوگان حمل‌ونقل همگانی به‌عنوان یک انتظار به‌حق از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان تهرانی است، اظهار کرد: با وجود تحریم‌های دولتی در سال‌های اخیر، مدیریت شهری توانست در حد بضاعت خود مترو را در تهران توسعه دهد.
رییس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان انتظار دارند با تعامل مثبت و سازنده بین شورای شهر چهارم و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دولت، اعتبارات موردنیاز توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه توسعه شبکه متروی تهران که اولویت نخست برنامه‌های عمرانی پایتخت است، تأمین شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری