کد مطلب: 937
  تاریخ انتشار:  1392/09/20 - 13:05


اجرای طرح آموزش چهره به چهره بازیافت در منطقه 7

هدف این طرح ترویج فرهنگ بازیافت و جلب مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند و حفظ محیط زیست در سطح محلات است.

سرپرست اداره بازیافت شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح آموزش چهره به چهره بازیافت در این منطقه خبر داد و گفت: براساس طرحی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران قرار شد یک ناحیه را که شامل مراکز تجاری، اداری، مسکونی، مدرسه و مسجد است به عنوان نمونه انتخاب کنیم و به تک تک واحدها آموزش چهره به چهره بدهیم.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، پیروز بشر سرپرست اداره بازیافت منطقه 7 با اعلام این مطلب افزود: همراه با آموزش چهره به چهره یک سطل بازیافت و کد اشتراک نیز به واحدها تحویل داده می شود.
سرپرست اداره بازیافت منطقه 7 تصریح کرد: خیابان سهروردی شمالی خیابان هویزه تقاطع خیابان بهشتی اولین محله ای است که این طرح در آن اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح تا اتمام تمام واحدهای مسکونی، تجاری و... ادامه دارد، افزود: یک ماشین بازیافت با ملودی مخصوص همه روزه در یک ساعت مقرر برای جمع آوری کیسه های آبی مخصوص زباله خشک در محله ای که به صورت پایلوت انتخاب شده مشغول گشت زنی است و پس از تحویل این کیسه ها دوباره کیسه های جدیدی را به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می دهد.
به گفته سرپرست اداره بازیافت منطقه 7 مقرر شده این طرح در تمام نواحی پنج گانه منطقه اجرا شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به تفکیک پسماند و تأثیرگذاری آن در حفظ محیط زیست گفت: طرحهای آموزشی و خدماتی جهت ترویج فرهنگ بازیافت و جلب مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند و حفظ محیط زیست در سطح محلات در حال اجراست.
سرپرست اداره بازیافت منطقه 7 اظهار داشت: براساس رویکرد محله محوری و با هدف توسعه محلات و ضرورت تسهیل در دسترسی شهروندان به مراکز جمع آوری پسماند، استقرار 13 کانکس در برنامه‌های آتی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری