کد مطلب: 9323
  تاریخ انتشار:  1399/03/24 - 12:35


رهاسازی 40 قطعه پرنده شکاری، شهری و تزئینی در باغ پرندگان

مدیربهره‌برداری باغ پرندگان تهران از رهاسازی 40 قطعه پرنده شکاری، شهری و تزئینی خبر داد.

مدیربهره‌برداری باغ پرندگان تهران از رهاسازی 40 قطعه پرنده شکاری، شهری و تزئینی خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از خبرگزاری فارس، مجید قبادی، مدیربهره برداری باغ پرندگان تهران درباره آزادسازی ۴۰ قطعه پرنده شکاری، شهری و تزئینی در این باغ اظهارداشت: این پرندگان اغلب طی ماه‌های اخیر توسط دوستداران محیط زیست و محیط بانان جهت نگهداری و یا درمان به باغ پرندگان تهران تحویل داده شده‌بودند که پس از تیمار، درمان و مراقبت، تیم دامپزشکی باغ، آمادگی آنها را برای رها سازی تایید کرد.

وی تصریح کرد: جغد، شاهبوف، پری شاهرخ، سارگپه، کلاغ نوک سرخ، گردن بور، چنگر نوک سرخ، اگرت، کورکور، مرغ مینا، دلیجه، و کاکایی از جمله پرندگانی هستند که دیروز رهاسازی شدند.

وی با بیان اینکه این دومین رها سازی در سال جدید است، افزود: با توجه به استقبال عمومی و درخواست مسوولان شهری و محیط زیست قصد داریم این برنامه را به طور پیوسته و در ابعاد بزرگتری برگزار کنیم چراکه توسعه شهری باعث شده تا ما وارد حریم زندگی پرندگان شویم و حالا زمان آن رسیده تا به یک همزیستی مسالمت آمیز برسیم.

مدیربهره برداری باغ پرندگان تهران خاطرنشان کرد: این برنامه، در راستای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی برای نسل آینده و با هدف مبارزه با صید حیات وحش و جلوگیری از انقراض پرندگان و سایر حیوانات برنامه ریزی شده است.

فاز جدید باغ پرندگان تهران که بزرگ‌ترین سازه کابل و توری مسقف جهان است ، دراول تیرماه جاری به روی شهروندان باز خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری