کد مطلب: 9284
  تاریخ انتشار:  1399/03/17 - 11:12


پنج گونه پرنده برای اولین بار در استان مرکزی مشاهده و ثبت شد

گونه‌های پرندگان استان مرکزی تا پیش از این ۲۶۸ گونه بود که با اضافه شدن این گونه‌های تازه مشاهده شده، تعدادگونه‌ها در این استان به ۲۷۳ مورد رسد.

عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه دانشگاه اراک از ثبت یک رکورد جدید پرندگان در فهرست پراکنش حیات وحش استان مرکزی خبرداد و گفت: پنج گونه پرنده برای اولین بار توسط محققان این دانشگاه در این منطقه مشاهده و ثبت شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، دکتر «امیر انصاری» روز شنبه افزود: چهار گونه پرنده شامل کمرکولی درختی، چک‌چک دم سفید، سهره صورتی و سهره جنگلی در محوطه پردیس دانشگاه اراک و یک گونه جدید گنجشک برفی در قله شهباز شناسایی و ثبت شد که مشاهده این پرندگان نشان از تنوع زیستی قابل توجه این منطقه است.

وی ادامه داد: گونه‌های پرندگان استان مرکزی تا پیش از این ۲۶۸ گونه بود که با اضافه شدن این گونه‌های تازه مشاهده شده، تعدادگونه‌ها در این استان به ۲۷۳ مورد رسد.

عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه دانشگاه اراک اظهار داشت: با توجه به مشاهده و ثبت ۵۵۶ گونه پرنده در ایران، با ثبت این گونه‌های جدید حدود ۴۹ درصد پرندگان کشور در استان مرکزی مشاهده و ثبت شده که نشان از تنوع گونه‌ای غنی پرندگان استان است.

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان