کد مطلب: 926
  تاریخ انتشار:  1392/09/17 - 16:36


شکارچیان متخلف این بار به سوی محیط بانان لرستان آتش گشودند / یکی از محیط بانان زخمی شد

یکی از شکارچیان متخلف همچنان متواری است.
download محیط بان

مدیرکل محیط زیست لرستان از تیراندازی شکارچیان متخلف به سوی محیط بانان در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد خبر داد.
محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در تشریح این حادثه گفت: ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست لرستان در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد (فره کش– تنگ مرو)، در حین گشت و کنترل، متوجه صدای شلیک گلوله شدند که پس از دوربین کشی دو نفر شکارچی غیرمجاز را مشاهده کردند.
وی با اشاره به این که این افراد هر کدام یک قبضه اسلحه شکاری در دست داشته و در حال شلیک به سمت بز و کل‎های وحشی در سطح ارتفاع منطقه بودند، افزود: شکارچیان با مشاهده محیط بانان پا به فرار به ارتفاعات منطقه گذاشتند.
بازگیر افزود: پس از آن که متخلفان مشاهده کردند که محیط بانان همچنان به در تعقیب آنها هستند ، اقدام به تیراندازی به سوی محیط بانان کردند.
مدیرکل محیط زیست لرستان ادامه داد: در پی این تیراندازی یکی از محیط بانان به نام "چنگیز نیازی" با اسلحه ژ-3 شکارچیان هدف قرار گرفت و زخمی شد.
وی با اشاره به این که محیط بانان بدون تیراندازی به سمت این شکارچیان سرانجام توانستند یکی از آنها را با اسلحه ام-یک دستگیر کنند تصریح کرد: محیط بان دیگر که اسلحه ژ-3 به همراه داشت از محل متواری شد.
بازگیر با بیان اینکه از شکارچی متخلف دستگیر شده یک سلاح ام-یک، 3 خشاب خالی و تعدای فشنگ کشف و ضبط شده است یادآور شد: همچنین در این درگیری یک قبضه کلت کمری برتا ساخت ایتالیا نیز کشف شد.
وی با تاکید بر این که پرونده این متخلفان به همراه سلاح‌ها و ادوات کشف شده جهت سیر قانونی به مراجع قضایی تحویل شده است گفت: شکارچی متواری نیز شناسایی شده است و با حکم مراجع قضایی تلاش برای دستگیری آن ادامه دارد. همچنین مکاتبات لازم جهت ابطال مجوز سلاح ام-یک فردشکارچی در دستورکار قرار گرفته است.
مدیرکل محیط زیست لرستان در خصوص حال عمومی محیط بان زخمی شده در این درگیری نیز گفت: خوشبختانه حال عمومی این محیط بان مساعد است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی